Czy kobieta powinna zdejmować okulary przeciwsłoneczne podczas rozmowy?

Ten problem wywołała pani Olga: „Zastanawia mnie sprawa okularów przeciwsłonecznych. Tak jak każdy, noszę je często i chętnie, zwłaszcza w taką pogodę jak ostatnio. Kiedy zdarzy mi się spotkać znajomego na ulicy, zdejmuję okulary, kiedy się z nim witam i rozmawiam (co, niestety, nie spotyka się zwykle z wzajemnością). Jednak słońce razi, a moje pytanie jest takie: czy po przywitaniu mogę założyć okulary i dalej rozmawiać (domyślam się, że nie, ale pomyślałam, że nie zaszkodzi zapytać)? Czy jeśli znajomy oferuje, że mnie odprowadzi i idziemy razem przez miasto, rozmawiając – czy wtedy mogę je założyć?”.
Chyba o tym już pisałem, ale jeśli nawet, to warto powtórzyć teraz, gdy okulary przeciwsłoneczne są często w użyciu.
Wskazanie etykiety jest tu precyzyjne i jednoznaczne. Jeśli te okulary są w jakiś sposób ozdobne, lub traktowane jako ozdoba, zalicza się je do biżuterii i kobieta może ich nie zdejmować tak w trakcie rozmowy, jak i po wejściu do pomieszczenia zamkniętego (czy np. ogródka kawiarni).
Mężczyzna jest zobowiązany zawsze zdjąć je na czas rozmowy oraz po wejściu do pomieszczenia zamkniętego.

Korekta: Anna Łuczkiewicz

Ten wpis został opublikowany w kategorii Biżuteria, Dodatki kobiece, Dodatki męskie i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

5 odpowiedzi na „Czy kobieta powinna zdejmować okulary przeciwsłoneczne podczas rozmowy?

  1. Sandra pisze:

    A jeśli idziemy na spacer, w trakcie którego rozmawiamy, ale kontakt wzrokowy jest sporadyczny, to czy możemy mieć założone okulary?

  2. krajski pisze:

    Tak. Kobieta może tych okularów w ogóle nie zdejmować. To jest element biżuterii. Może je też, np., jeśli uzna, że tak najlepiej wygląda, mieć na głowie (we włosach – przesunięte do góry)

  3. B4ndzi pisze:

    A mężczyzna w trakcie wspomnianego spaceru?

  4. krajski pisze:

    W trakcie rozmowy powinien zdjąć okulary. Nie widać oczu, uznaje się to za niegrzeczne, takie, można powiedzieć, „esbeckie”.

  5. Ja sobie wlasnie kupilam kilka dni temu (przed tym mrozem i sniegiem…) okularki przeciwsloneczne z galeriawidzenia i jestem super zadowolona 😛

Skomentuj

