Zupa w chlebie

Ten problem wywołała Pani Wioleta W między czasie nasunął mi się kolejny problem, tym razem natury kulinarnej. Mianowicie: jak należy jeść zupę gulaszową podaną w chlebku? Problem ten nurtuje mnie od ostatniej wizyty w Pradze, a polskojęzyczny Internet jest w stanie zaledwie doradzić mi, w jaki sposób przygotować takie danie.

Nie bardzo orientuję się, gdzie tu jest problem. Chleb, w którym jest zupa traktujemy jak porcelanowe naczynie. Ja bym go nie jadł. Oczywiście, jest takie wskazanie etykiety: wszystko co na talerzu nadaje się do zjedzenia można zjeść.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Stół i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Zupa w chlebie

  1. Violette pisze:

    Serdecznie dziękuję za podniesienie tego tematu. Oczywiście, że nie chodziło mi o zjadanie chleba-naczynia, tylko o „pokrywkę”, która niezwykle kusi wygłodniałego turystę by ją schrupać, nim zupa nieco przestygnie. Teraz już wiem, że nie trzeba się przed tym powstrzymywać.

  2. czytelnik pisze:

    Ja jak jestem głodny to bym ten chleb zjadł. On jest dobry, taki chleb typu zupnego.

    Jednak savoir vivre zakazuje jedzenia do końca i łapczywości wszelakiej. W dobrym tonie jest zostawić odrobinę, by pokazać,że u nas zbywa i że nie jesteśmy biedakami. Tak mnie uczono.

Skomentuj

