Naczynie na napiwki ustawione na ladzie

Ten problem wywołała Pani podpisująca się jako Oczarowana: „Jaki jest Pański stosunek do słoiczków/puszek na napiwki rozstawianych przy ladach w kawiarniach i innych tego typu miejscach, gdzie nie ma obsługi kelnerskiej tylko tzw. bariści?”

Moim zdaniem jest to dopuszczalna i taktowna forma prośby o napiwki. Nie musimy tam niczego wrzucać. Zostaniemy obdarzeni uśmiechem lub „dziękuję”, gdy jednak coś włożymy. Z taką formą spotyka się też często w recepcjach hoteli, których większość klientów zapomina dziś na napiwkach dla recepcji.

Tak, przy okazji. Kwestia napiwku jest kwestią nadal żywą w savoir vivre i poruszaną w tym duchu w podręcznikach savoir vivre.
Jestem głęboko przekonany, że napiwki to znak naszej klasy i życzliwości, dla tych, którzy nas obsługują, a zarazem ważny czynnik wychowawczy (ustanowienie właściwej relacji pomiędzy klientem a obsługą) mający też wpływ na podnoszenie jakości usług.

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Hotel, Restauracja i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s