„Moja żona” czy „moja małżonka”?

Ktoś mnie o to ostatnio zapytał w trakcie spotkania.

Nigdy nie mówimy „mój małżonek”, „moja małżonka”. Zwraca na to uwagę i podkreśla to wiele podręczników savoir vivre.
Tak wiec słowo „małżonek” używamy wyłącznie w odniesieniu do męża innej kobiety, a słowo małżonka w odniesieniu do żony innego mężczyzny.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Komunikacja, Uncategorized i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „„Moja żona” czy „moja małżonka”?

  1. Wojciech pisze:

    Do tej pory byłem niemal przekonany, że to pieszczotliwe określenie męża lub żony. Dziękuję za wyjaśnienie, choć to było nie moje pytanie.

  2. KrystynaNN pisze:

    Ciekawe, że Pan uważał to za pieszczotliwe. Dla mnie to brzmi urzędowo.

Skomentuj

