Przepraszam za opóźnienia w odpowiadaniu na pytania – ogłaszam przerwę w funkcjonowaniu bloga w dniach 22 listopada – 24 listopada

Ostatnio mam ciężki okres. Wiele pracy – szkoleń, wyjazdów. Mam też gości z zagranicy. Wszystko to powoduje, że na wiele pytań nie odpowiedziałem. Zaległości nadrobię (również w kwestii korekty tekstów) sukcesywnie, głównie po 4 grudnia. Do tego dnia każdy praktyczne dzień mam zajęty i dokonuję (i będę dokonywał) wpisów dopiero późnym wieczorem.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

6 odpowiedzi na „Przepraszam za opóźnienia w odpowiadaniu na pytania – ogłaszam przerwę w funkcjonowaniu bloga w dniach 22 listopada – 24 listopada

  1. Justyna pisze:

    Justyna: Q1. Jestem protokolantem sądowym i współpracuję z Panem Sędzią. Jak idziemy na salę rozpraw to przeważnie ja odkluczam drzwi. Czy powinnam przepuścić Sędziego w drzwiach (otwierają się do zewnątrz, a ja przeważnie niosę akta)? Q2: Czy powinnam pierwsza mówić „Dzień dobry” panom Sędziom na korytarzu sądowym?

  2. dude pisze:

    Panie doktorze, chciałbym się dowiedzieć co należy zrobić z punktu widzenia savoir-vivre z nietrafionym prezentem. Mianowicie ostatnio dostałem od babci parę ubrań, wśród których była doś krzykliwa bluza z kapturem („bo taka młodzieżowa, wnusiu”). I z nią właśnie mam problem. Przypadkowo też dostałem paragon i teoretycznie miłabym szansę ją wymienić w sklepie na coś innego. Z drugiej strony wiem, że babcia kupiła mi ją z dobrego serca i pewnie dla przywoitości powinienem ją ubrać parę razy jak będę do niej szedł, żeby jej nie było przykro, a poza tym będzie u mnie leżeć w szafie i zajmować miejsce. Inną sprawą jest to, że jeśli będzie ona nosiła znaki używalności (chociażby przez rozmetkowanie jej) to wtedy oddać jej i wymienić na coś innego nie da rady.
    Bardzo proszę o poradę.

  3. czytelnik pisze:

    Panie Doktórze,
    Mam pytanie następującej treści. Na pogrzeb zmarłej osoby starszej jej synowa zamierza nabyć kwiaty prawdziwe. Jednakowoż jej ojciec (90-kilkuletni staruszek o trzeźwym umyśle) namawia, by nabyć kwiaty sztuczne, gdyż nie zniszczą się przy mrozach.Kto ma tu rację?

  4. Magdalena, Kraków pisze:

    Moja prośba dotyczy, wydawałoby się, dość błahej kwestii, dla mnie jednak dość istotnej. Zostałam zaproszona rozdanie nagród (jestem w gronie laureatów), które odbędzie się w ambasadzie, w godzinach 13:00 – 17:00. Proszę o radę w kwestii ubioru, dla młodej, 22-letniej kobiety. Skoro jest to spotkanie przed godziną 18:00, jaki strój będzie odpowiedni?

  5. KrystynaNN pisze:

    Ode mnie (czyli niefachowca, ale na podstawie tego, czego się dowiedziałam na tej stronie): kwiaty żywe i nie sprawiać przykrości babci z powodu prezentu.

Skomentuj

