Buty zapinane na rzepy

Ten temat poruszyła osoba podpisująca się jako Pięknowłosy. Napisał: „Chciałbym tu też spytać o buty do garnituru zapinane na rzepy. Nie ukrywam, że są bardzo wygodne, niemniej kształtem przypominają buty do garnituru, są ze skóry”.

Te buty są tylko na półoficjalne okazje. Na wszystkie oficjalne okazje zakładamy buty typu: oxfordy, brogsy, bluchery, ewentualnie lakierki.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Ubiór i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „Buty zapinane na rzepy

  1. Michał O. pisze:

    Szanowny Panie Doktorze,

    jak rozwiązać problem owoców „trudnych” do jedzenia na przyjęciu? Czy i jak podawać np. banany albo owoce cytrusowe? Czy może bezpieczniej jest poprzestać na winogronach?

  2. Agnieszka pisze:

    Panie Profesorze, na przełomie stycznia i lutego przystępuję do zimowej sesji egzaminacyjnej. Egzaminy pisemne na moim uniwersytecie odbywają się między 16-18, a ustne 10-18. Czeka mnie dziesięć egzaminów, stąd zależy mi na tym, by wyglądać różnorodnie. Czytałam bardzo uważnie artykuły Pana Profesora z poprzedniego bloga na temat kreacji klasycznych. Mam kilka pytań, na które nie znalazłam odpowiedzi.
    1. Mam kilka kompletów sukienki z marynarką, do tego zakładam białą, nieprzezroczystą koszulę. Ich kolory to jasny szary i grafit. Mam jeden zestaw princeski z marynarką. Jestem szczupłą i wysoką młodą kobietą, więc princeska dobrze na mnie wygląda.
    Czy mogę pod princeskę założyć białą, nieprzezroczystą koszulę? Jeśli tak, czy wobec tego marynarka jest w takiej sytuacji obowiązkowa/fakultatywna?
    2. Zauważyłam, że kobiety lubią nosić spódnicę ołówkową, w szczególności taką z wysokim stanem. Jest to krój mocno przylegający do ciała. Moim zdaniem, on jest zarezerwowany dla szczupłych kobiety, gdyż uwydatnia wszystkie niedoskonałości figury Czy taką spódnicę wraz z marynarką można nosić na oficjalne sytuacje?
    3. Widzę czasem na egzaminach kobiety, które mają na sobie spódnicę ołówkową z wysokim stanem na szelkach, pod nią klasyczna biała koszula z krótkim lub długim rękawem, bez marynarki. Tworzy to nieco kreacje przypominające sukienkę. Czy taki zestaw również będzie odpowiedni?
    4.. Zastanawiałam się nad wersją małej czarnej, tylko w jasnych kolorach. Jakie kolory będą bezpieczne, poza grafitem i szarym. Ewentualnie ciemna zieleń, bordo, granat, beż?
    Wiem, że na pewno odpada brązowy.
    5. Wiem, że sukienka w stylu eleganckiej małej czarnej nie powinna mieć odsłoniętego dekoltu, ramion, pleców. Nie może również być zbyt krótka. Przeglądałam sukienki spełniające te wymogi i zastanowił mnie jeden szczegół. Często sukienki mają dekolt podkoszulkowy, łódka, serek, karo. Nie są one głębokie, nie odsłaniają biustu, ale jednak są dekoltem. Czy taka konwencja jest dozwolona, czy też powinna być kreacja wysoko zabudowana, pod szyję, niczym koszula?
    Kobiety noszą koszule nie są noszone zupełnie pozapinane na wszystkie guziki i powstaje mały dekolt w serek.
    6. Czy tego typu sukienka może mieć długie rękawy, lub długości 3/4, zamiast klasycznych krótkich rękawów zasłaniających ramiona?
    7. Najbardziej intrygujące mnie pytanie pozostawiłam na koniec. Różnie z tym bywa na moim uniwersytecie, w szczególności zimą lub późną, chłodną jesienią. Kiedy kobieta przestępuje do egzaminu, to w moim odczuciu powinna mieć na sobie cienkie rajstopy (ok. 20-40 den) i półbuty na średnim obcasie. Często widuję kobiety w kryjących rajstopach (ok. 100 den) i kozakach lub botkach założonych do spódnic. Na pewno wynika to z warunków atmosferycznych i trudności w przebraniu się na miejscu. Czy kryjące, czarne rajstopy i zimowe/przejściowe kozaki/botki to dopuszczalne element ubiory na taką okazję?

  3. jdas pisze:

    Jako wykładowca i egzaminator mam dla Pani jedną radę. Niech ubierze się Pani w sposób stonowany z dyskretną elegancją. Żaden wykładowca nie będzie miał pretensji, że w zimie przyjdzie Pani w kozakach czy botkach, ale niech te buty będą czyste i wypastowane, a pozostałe elementy ubioru z tym obuwiem harmonizują (pod żadnym pozorem do wysokich butów niech Pani nie zakłada mini). Strój ponadto nie powinien być jaskrawy, w krzykliwych kolorach itp, bo to świadczy o braku ogłady. Elegancki komplet lub kostium będzie tutaj najbardziej na miejscu i na pewno będzie pozytywnie doceniony przez egzaminatora. Zwłaszcza jeżeli niektóre Pani koleżanki i koledzy przyjdą ubrani jak na grzyby czy też w dresach (miałem takie przypadki).

Skomentuj

