Piękne świadectwo Pani Magdaleny

Zastanawiam się, dlaczego Panu Mirkowi tak bardzo uwłacza bycie szarmanckim i kulturalnym wobec kobiet. Kobiety są istotami słabszymi fizycznie, delikatniejszymi, rodzą dzieci. Oczywiście, że należy im się szczególny szacunek. Europa Zachodnia wcale nie jest tutaj przykładem, bo i tam w pewnych środowiskach szarmanckie zachowania wobec kobiet są oczywiste i nie podlegają dyskusji. Dobrym przykładem jest przytoczony przez Pana Profesora poradnik baronowej de Rothschild, który sama posiadam. Autorka pisze, że my, współczesne kobiety tęsknimy za gentlemanami, więc powinnyśmy same wrócić również do nawyków kulturalnych dam i pozwolić mężczyznom się wykazać. Tęsknota za gentlemanami panuje wśród kobiet z rozmaitych społeczeństw europejskich i odnoszę wrażenie, że jest coraz bardziej powszechna. W świecie antywartości i tandety zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn pojawia się chęć powrotu do dobrych manier i najlepszej jakości (ubrań, mebli, jedzenia… życia). Sama jestem najlepszym przykładem tej tendencji, bo jeszcze dwa lata temu byłam zupełnie inną osobą, feministką, wyznającą poglądy Pana Mirka. Ten blog stał się dla mnie wstępem i przyczyną zainteresowania się światem savoir vivre, dobrymi manierami i historią. W tym miejscu serdecznie dziękuję Autorowi bloga.

Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

To ja Pani dziękuję., za wszystko, za wsparcie, za dawanie sił.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Filozofia savoir vivre. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Piękne świadectwo Pani Magdaleny

  1. Magdalena pisze:

    Jest mi bardzo miło, że wyróżnił Pan mój komentarz.
    Blog Pana pojawił się w moim życiu w momencie, gdy chorowałam i byłam bardzo zagubiona.
    Przebywając wówczas przez większośc czasu w domu, trafiłam przypadkiem na Pana stronę. Przez następne dni przestudiowałam oba Pana blogi, wczytując się we wpisy i rozmyślając nad poruszanymi przez Pana kwestiami. Wówczas coś mnie tknęło i zrozumiałam, że savoir vivre może byc pięknym sposobem na odmianę mojego życia. Od tamtej pory staram się wprowadzac savoir vivre do swojego życia zarówno w sensie materialnym (np. pozbyłam się tandetnej biżuterii i dodatków, zastępując je kilkoma nowymi, dobrej jakości akcesoriami) jak i w sensie niematerialnym (jestem milsza dla otaczających mnie osób, przykładam większą uwagę do własnego zachowania, a także zaczęłam po prostu szanowac samą siebie).

    Filozofia życia savoir vivre propaguje przecież rzeczy proste i oczywiste: „szanujmy się, szanujmy drugiego człowieka, bądźmy dla siebie dobrzy, obcujmy z pięknem, z wartościową kulturą, bądźmy taktowni i eleganccy”. Niestety, w świecie wulgarności i chamstwa tak łatwo jest o tych podstawowych zasadach zapomniec. Sama do niedawna żyłam w świecie, w którym wszystko było względne, chwiejne i miałkie, gdzie chamstwo było uważane za błyskotliwosc, a wulgarnosc była usprawiedliwiana. I wbrew pozorom otoczenie to nie składało się z nastolatków rodem z marginesu społecznego, a z ludzi dorosłych, w większości wykształconych i interesujących się bieżącymi sprawami świata. Ten otaczający mnie przez długi czas chaos, względnośc i brak zasad doprowadziły mnie do głębokiego kryzysu. A w wyjściu z niego niezwykle pomocny okazał się ten blog. Jeszcze raz serdecznie DZIĘKUJĘ.

Skomentuj

