W jaki sposób skończyć znajomość?

Ten problem poruszyła Pani X w mailu (gdy odpowiedziałem na niego otrzymałem jeszcze jednego maila): Kilka miesięcy temu brałam udział w szkoleniu, po którym nawiązałam znajomość z Panią, która pełni funkcję dyrektora ośrodka organizującego kurs. Po zakończeniu kursu Pani ta kontynuowała ze mną znajomość, co na początku, wydawało się, że zwiastuje nawet całkiem miłą znajomość. Z czasem jednak znajomość przestawała być miła- Pani zaczęła prosić mnie o przysługi, dość dla mnie kłopotliwe (np. podwożenie na zakupy, pożyczki pieniężne).
Problem polega na tym, że sytuacja wymknęła się już spod kontroli- Pani pozwala sobie na niestosowne komentarze pod moim adresem w mojej obecności, zmienia sens moich wypowiedzi, próbując ośmieszyć mnie w obecności trzeciej osoby.
By dopełnić obraz tej relacji dodam, co że tę Panią w każdej sytuacji tytułuję Panią Dyrektor, choć nie jest i nie była moim dyrektorem, zaś ona sama mówi mi na „ty”. Mimo, iż jako osobie młodszej, nie wypada mi zmienić formuły tej znajomości, sytuacja ta jest dla mnie nie do przyjęcia, gdyż próg pełnoletniości osiągnęłam prawie 20 lat temu.
W jaki sposób powiedzieć tej Pani, że taka formuła znajomości jest dla mnie nie do przyjęcia? Czy ma rację, widząc w tym niestosowność? Będę wdzięczna za sugestie.

Zachowanie tej Pani jest niesłychanie niestosowne. Ja bym na Pani miejscu natychmiast zerwał z nią wszelkie kontakty. Co będzie bowiem za miesiąc czy pół roku?

Zerwania tego bym jej nie komunikował. Po prostu należy nie odbierać od niej telefonów. Jeśli się dodzwoni (np. na numer stacjonarny) kończyć natychmiast rozmowę tłumacząc się pilnymi obowiązkami. Gdy Pani ją spotka natychmiast odchodzić tłumacząc się pilnymi obowiązkami.

Jeśli ta Pani zapytałaby wprost o dalszy ciąg tej znajomości odpowiedzieć: „Spiętrzyły mi się bardzo obowiązki. Nie będę miała czasu w najbliższych miesiącach”.

Odpowiedź Pani X: Od ostatniej naszej korespondencji udało mi się odzyskać od tej osoby całość pożyczonej kwoty i z przyjemnością, bez konsekwencji finansowych mogę zerwać z nią kontakty.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Życie towarzyskie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „W jaki sposób skończyć znajomość?

  1. Magdalena pisze:

    A ja mam pytanie odnośnie dekoltów. Czy głębszy dekolt jest dopuszczalny w jakiejkolwiek innej sytuacji, niż wieczorowa? Nie mam na myśli oczywiście wyjątkowo mocno wyciętych dekoltów, ale coś takiego: http://img1.promgirl.com/_img/PGPRODUCTS/734492/1000/ju_ma_269429_20111909_110704.jpg

    Niektóre kobiety, szczególnie te mające pulchne ramiona, szyję i twarz, wyglądają w takim dekolcie wyjątkowo korzystnie. Czy wypada zatem nosic takie dekolty w sytuacjach innych niż wieczorowe uroczystości? Czy taki dekolt może się obronic, czy też będzie raczej źle widziany w sytuacjach codziennych?

  2. Aleksandra pisze:

    A propos skromności w ubiorze, otrzymałam ostatnio od przyjaciółki bardzo ciekawe materiały jej dotyczące. Od razu zaznaczę, że poruszają sprawę również z perspektywy i poglądów katolickich, jednak nawet ateistów i niepodzielających wiary chrześcijańskiej zachęcam do zapoznania się z nimi, ponieważ skromność w ubiorze kobiety to podstawowy problem społeczny naszych czasów.
    Artykuł na stronie polka1.pl: http://polka1.pl/styl/skromno%C5%9B%C4%87?page=0%2C0
    Film na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=V2jxDScAytM

Skomentuj

