Jeszcze raz o perłach

Temat ten wywołała Pani Sylwia: Moje pytanie może wydawać się nieco dziwne, ale bardzo zależy mi na uzyskaniu odpowiedzi od Pana: wielokrotnie wspominał Pan, iż naturalne perły stanowią idealną ozdobę na co dzień dla kobiet, szczególnie młodych. Chciałabym się dowiedzieć, czy może Pan polecić mnie i pozostałym zainteresowanym Czytelniczkom, gdzie w taką biżuterię najlepiej się zaopatrzyć (może jacyś zaufani sprzedawcy w Internecie?) i jak mieć stuprocentową pewność, że mamy do czynienia z perłą naturalną (jestem laikiem)? Pozdrawiam Pana serdecznie i życzę dalszej wytrwałości w prowadzeniu bloga, który okazał się być dla mnie bogatym źródłem wielu cennych informacji.

Naturalne perły są białe, różowe, miodowe i czarne. Perły mają stosunkowo krótki „okres ważności”. Matowieją po jakimś czasie. To może być 10 lat, ale i 100 lat. Wszystko zależy od tego jak często się je nosi. Jeśli się je rzadko nosi lub nie nosi umierają.

Dziś mamy tylko perły hodowlane. Może być jednak sznur pereł za milion dolarów i sznur za 40 zł. Wszystko zależy od doboru pereł. Perły są różnej wielkości i kształtu. Mogą mieć skazy, niewielkie wypustki, garbki. Przeważenie są w kształcie walca, ale bywają oczywiście okrągłe i idealnie okrągłe. Sznur za milion dolarów to będzie np. sznur idealnych bez skazy największych możliwych kuleczek tej samej wielkości lub nanizanych od wielkiej do malej i zmniejszających się w sposób harmonijny.

Jeśli w sklepie widzimy idealne perły za 100 zł to znaczy, że są sztuczne. Jeśli kosztują 30-40 zł są bardzo nieregularne (co też ma swój urok).

Ja nakupiłem dla żony przez lata wiele różnych i w różnych kolorach sznurów pereł. Kupowałem je w Muzeum Ziemi w Warszawie, gdzie było stoisko z różnymi kamieniami i biżuterią. Potem je zlikwidowano. Być może teraz znowu jest (dawno tam nie zaglądałem). Niezłe perły kupowałem też w sklepikach w Nałęczowie.

W sprzedaży bywają perły naturalne w różnych kolorach nienaturalnych (coś robią tym perłopławom – pewnie dają im do jedzenia jakieś barwniki). To już jednak nie jest to, bo jest to „sztuczność”.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Biżuteria i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

7 odpowiedzi na „Jeszcze raz o perłach

  1. Sylwia pisze:

    Dziękuję Panu za odpowiedź.

  2. Magdalena pisze:

    Ja gorąco polecam perły z firmy Apart. Firma obchodzi obecnie swój perłowy jubileusz i z tej okazji powstała piękna kolekcja i wybór perłowej biżuterii jest ogromny. Sama mam od nich dwie pary perłowych kolczyków i jestem bardzo zadowolona. Cena nie była ogromna, małe perełki w srebrnej oprawie z subtelną cyrkonią kosztowały w granicach 100-150 zł.

  3. Magdalena pisze:

    Podaję też linka do perłowej kolekcji : http://www.apart.pl/pl/kolekcje,c,kolekcje,perly

  4. dude pisze:

    Zaciekawiła mnie wzmianka o umieraniu pereł. Mógłby pan troszkę rozwinąć ten temat?

  5. M pisze:

    Wydaje mi się, że stwierdzenie: „dziś mamy tylko perły hodowlane” jest skrótem myślowym. Perły naturalne występują także obecnie jednak są bardzo rzadkie i co za tym idzie bardzo drogie.

  6. Musiałbym poszperać w literaturze. Tyle co wiem, napisałem.

Skomentuj

