Poznanie ze sobą osób o równym statusie

Problem ten wywołała Pani podpisując się jako Oczarowana: Mam pytanie związane z przedstawianiem sobie dwóch osób: Wykładowcę) lat 37, P(przyjaciela) lat 28 i O(czarowaną) lat 22, czyli mnie. Chciałabym zapoznać ze sobą mojego wykładowcę (z którym jestem na “pan”) z przyjacielem, z którym, rzecz jasna, jestem na “ty”. Ciężko jest mi stwierdzić komu kogo przedstawić (z Pańskiego bloga wiem, że osobie ważniejszej przedstawia się osobę mniej ważną), skoro pomiędzy P i W nie zachodzi relacja “ważności”, są oni na tym samym poziomie rozwoju zawodowego, osobistego i tak dalej. Druga kwestia związana jest z formułką. P już dawno studentem nie jest i nie chciałabym stworzyć sytuacji, w której W mówił by P per “ty”. Czy mam powiedzieć: Panie W, oto pan P? Czy może, znając przecież imię i nazwisko wykładowcy po prostu wymienić ich nazwiska? “W Iksiński, to jest P Igrekowski”.

Chyba jednak już o tym pisałem, ale warto powtórzyć. Jeśli osoby, które chcemy sobie przedstawić, uznajemy za równe nie możemy jednej przedstawiać drugiej. Należy zatem, pisze o tym wiele podręczników powiedzieć: „Poznajcie się panowie”. Gdy się sobie przedstawią możemy po kilka słów powiedzieć o każdej z nich dopełniając tym samym prezentacji.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Komunikacja, Przedstawianie się. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Poznanie ze sobą osób o równym statusie

  1. Witold pisze:

    Szanowny Panie,
    a nie lepiej po prostu przedstawić osobie, która pierwsza przybyła tę osobę, która pojawiła się później? To wręcz niemożliwe, by obydwie osoby podeszły do Pani Oczarowanej w tym samym momencie.

Skomentuj

