Czy wszystkie kobiety są dla nas mężczyzn damami?

Takie pytanie należy zadać po przeczytaniu następującej wypowiedzi Pani Nataly: Nurtuje mnie następująca sytuacja: mam 24 lata i 60-letniego ojca, który jest zdrowym mężczyzną. Ostatnio na zakupach zwrócił mi uwagę, iż to ja powinnam nosić nasze wspólne zakupy, ponieważ jestem jego córką i jest między nami znaczna różnica wieku. Nie ukrywam jednak, że czuję pewien niesmak po tym pouczeniu. Mam wątpliwości czy rzeczywiście ja- kobieta powinnam nosić koszyk z ciężkimi zakupami w towarzystwie swojego ojca. Bardzo proszę o odpowiedź.

Odpowiedź może być tylko jedna: wszystkie kobiety zawsze i wszędzie są dla ans damami i wobec nich wszystkich (również wobec sióstr, żon i córek) obowiązuje kurtuazja i rycerskość. Sytuacja może diametralnie ulec zmianie tylko wtedy, gdy mężczyzna jest słaby, chory, schorowany.

Ojcu, jako ojcu należy się szacunek, należy się to, co już św. Tomasz z Akwinu określał jako pietyzm, ale nie zwalania to ojca z rycerskości i kurtuazji wobec córki-damy.

Dorosła córka i ojciec powinni się „kłócić”, kto będzie niósł torbę. Każde z nich powinno domagać się jej niesienia, ale to ojciec powinien ten spór wygrać.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Być damą, Rycerskość. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Czy wszystkie kobiety są dla nas mężczyzn damami?

  1. GB pisze:

    Po co ten spór jak ojciec ma go wygrać?

Skomentuj

