Kiedy wypada załozyć buty na koturnach?

Ten problem wywołała Pani M.: Chciałabym ponowić moje pytanie o buty na koturnach, takie jak tu:

W jakich sytuacjach są dopuszczalne i do czego można je nosić?

Na powyższym zdjęciu widać, ze ubiór obojga jest skoordynowany, bardzo nieformalny i sportowy (sportowy nie w znaczeniu dosłownym, ale w nomenklaturze etykiety). On ma garnitur sportowy koordynowany, ale jest jeszcze bardziej „na luzie” bo bez krawata. Ona do niego pasuje.

To jest strój i buty na spotkania w gronie przyjaciół, bardzo prywatne – tzw. niedbała elegancja.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Ubiór i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „Kiedy wypada załozyć buty na koturnach?

  1. Piotr pisze:

    Panie Doktorze, mam pytanie.
    Byłem dzisiaj na spotkaniu formalno-towarzyskim, gdzie podczas tej drugiej części zwróciłem się do pewnej kobiety (różnica pomiędzy nami około 20, 25 lat), prosząc, by nie mówiła do mnie per „pan” – chodziło mi głównie o to, że jestem zbyt młody, by osoba, która jest ode mnie troszkę starsza (i z relacji spotkania postawiona wyżej w hierarchii) zwracała się do mnie w ten sposób. Następnie pani też powiedziała, byśmy się zwracali do niej po imieniu, na którą prośbę skonstatowałem, że „nie wiem, czy wypada”.
    Czy z mojej strony nastąpiło (ewentualnie: jak duże) faux-pais?

  2. Agnieszka pisze:

    Czy Katarzyna, księżna Cambridge nie ma na założonych rajstop? Czy jest to dopuszczalne w ubiorze nieformalnym?

  3. W ubiorze nieformalnym, w którym występuje się w gronie najbliższych i przyjaciół dopuszczalne jest wiele, wszystko to, co oni akceptują. Ogranicza tu tylko dobry gust i smak.

Skomentuj

