Maile jako służbowa korespondencja

Ten problem zgłosiła Pani Asia: Nurtuje mnie pewna kwestia, bardzo przepraszam, jeśli została już gdzieś poruszona. Jestem studentką, nasz rok posiada wspólnego maila, na który wykładowcy wysyłają nam różne informacje i materiały. Czasem zdarza się, że prowadzący oczekują odpowiedzi, bądź to my mamy jakieś pytania. Wydaje mi się, że pisząc z takiej grupowej skrzynki w dobrym tonie jest na końcu wiadomości podpisać się imieniem i nazwiskiem. Widzę jednak, że wszystkie maile podpisywane są tylko jako „I rok biologii” albo „grupa któraś tam”.

Jestem przekonany, że takie maile należy uznać za maile „służbowe”.

Powinny się zatem zaczynać „Szanowny Panie,”
Kończyć: „Z wyrazami szacunku” + podpis imieniem i nazwiskiem (może być dodatkowo np.: „w imieniu I roku”)

Ten wpis został opublikowany w kategorii Komunikacja i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Maile jako służbowa korespondencja

  1. Kasia pisze:

    Mam pytanie odnoszące się do komunikacji. Otóż wiem, że dobra komunikacja z innymi ludźmi, czyli sposób na dobre z nimi stosunki, opiera się na dyskusji 50/50, czyli że każdy rozmówca mówi mniej więcej tyle samo. A ja spotykam wokół siebie coraz więcej ludzi, którzy tylko mówią o sobie, albo o czymkolwiek i nie zadają pytań. Czuję się wtedy bardzo niechciana w takiej „dyskusji” – że nie jestem dla kogoś w ogóle istotna. Jako że się szanuję, powinnam taką rozmowę przerwać. Ale nie mogę, bo to zazwyczaj są sytuacje z osobami na których mi zależy – z pracy, ze szkoły, rodzice etc. Jak powinnam, zgodnie z zasadami savoire vivre’u zwrócić komuś uwagę, żeby mnie o coś zapytał, żeby oddał mi należne mi 50% rozmowy?

  2. Asia pisze:

    Bardzo dziękuję za odpowiedź. 🙂

Skomentuj

