Prezent ślubny od osoby towarzyszącej

Problem ten zasygnalizował Pan Michał: Zostałem zaproszony jako osoba towarzysząca na ślub. Z panną młodą kilka lat temu uczęszczałem na studia, ale nigdy nie utrzymywaliśmy bliższych kontaktów towarzyskich. Natomiast partnerka, z która udaje się na ślub wydaje się być dobrą znajomą panny młodej. Moje wątpliwości dotyczą prezentu ślubnego. Czy jako osoba towarzysząca powinien „dołożyć się” do prezentu mojej partnerki ? Czy może sprawić młodej parze osobny podarunek ? Dodam, że moja partnerka, prawdopodobnie przez dobre wychowanie nie poruszyła tego tematu.
Wydaje mi się, że mój obowiązek względem młodej pary ogranicza się do bukietu kwiatów
.

Podpisałbym się pod wszystkimi rozstrzygnięciami Pana Michała. Trudno wchodzić w intencje partnerki. Jeśli ona nie poruszyła tego tematu lepiej go nie poruszać.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Ślub i wesele. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

8 odpowiedzi na „Prezent ślubny od osoby towarzyszącej

  1. dude pisze:

    Czy mógłby pan się wypowiedzieć odnośnie tkaniny jaką jest len i ubrań z niego zroionych w perspektywie savoir-vivre?

  2. To są dobre tkaniny na letnie eleganckie ubiory weekendowe.

  3. dude pisze:

    Czyli taki lniany garnitur jest dobry na weekend?

  4. Gdy np. jedzie Pan do Kazimierza nad Wisłą lub udaje się na przyjęcie ogrodowe do znajomych lub na całodzienny rejs statkiem itp., itd.

  5. Można także porozmawiać z partnerką i określić dajemy wspólny prezent czy osobno

    Pozdrawiam
    Norbert – Portal ślubny Wesele z klasą.

  6. dude pisze:

    Dziękuję za odpowiedź.

  7. Monika pisze:

    Nie zgadzam się. Myślę, że osoba towarzysząca nie powinna być kłopotana prezentem. Czasem nawet nie zna państwa młodych.

  8. Michał pisze:

    Dziękuje za odpowiedź. Jako posłowie dodam, że wszystko odbyło się bardzo poprawnie. Moja partnerka wręczyła prezent, ja wręczyłem kwiaty. Nie było żadnych „podtekstów”, krzywych spojrzeń, ani uwag pod moim adresem. Na przyjęciu weselnym bawiliśmy się znakomicie.

Skomentuj

