W restauracji bez koszuli

Ten problem zgłosiła Pani M: Czy wypada, aby klientka eleganckiej kawiarni zwróciła uwagę mężczyźnie, który rozsiada się przy stoliku, na tarasie tej kawiarni nie mając na sobie koszuli? (dodam, że koszulę ma w ręce) Czy może ona poprosić go, aby się ubrał? A może powinno się poczekać, aż uwagę zwróci kelnerka lub ktoś inny z obsługi?
Swoją drogą, nie rozumiem, dlaczego tak wielu polskim turystom wydaje się, że upał zwalnia z obowiązku schludnego, porządnego wyglądu i usprawiedliwia bycie niechlujnym, półnagim, kiczowatym… (te wszystkie krótkie spodenki w szalone wzory w połączeniu z przepoconymi, kolorowymi koszulkami ze „śmiesznymi” nadrukami).

Najlepiej zgłosił ten problem przy bufecie lub kelnerowi.

Obawiam się jednak, ze ich reakcją może być zdziwienie. W takim wypadku należy delikatnie (by nie narazić się na agresję) zwrócić uwagę człowiekowi, zmienić miejsce lub opuścić lokal informując obsługę o powodach.

Advertisements
Ten wpis został opublikowany w kategorii Zachowania niewłaściwe. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „W restauracji bez koszuli

  1. Panna Nikt pisze:

    Witam serdecznie,
    Mam pytanie dotyczące „prezentu” ślubnego. Wybieram się na wesele do kuzyna mojego chłopaka. Narzeczeni w zaproszeniu prosili, aby zamiast kwiatów i prezentów, goście podarowali im pieniądze oraz wina. Jaką kwotę wypada podarować? Nie jestem osobą pracującą, moje miesięczne oszczędności wynoszą około 400zł, nie chciałabym być „sknerusem”, ale i jednocześnie nie pomniejszyć zanadto swojego budżetu. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam,
    A.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s