Przedstawianie w autobusie

To problem Pana Pawła: Często zdarza się, że jeżdżę autobusami linii miejskiej. I moja Mama często wraca autobusami z pracy. Zastanawiają mnie trzy sytuacje. Kogo komu najpierw przedstawić w momencie, gdy:
1. Wsiądę do autobusu i w pobliżu będzie moja Mama i polonistka, z którą mam zajęcia?
2. Wsiądę z dowolnym kolegą?
3. Wsiądę z bliską przyjaciółką?

Zasada jest tu bardzo prosta. Osoby wchodzące do jakiegoś pomieszczenia czy pojazdu są mniej ważne od osób już tam obecnych. Ich nazwiska wymieniamy zatem jako pierwsze (przedstawimy je osobie już obecnej).

Ten wpis został opublikowany w kategorii Precedencja, Przedstawianie się. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Przedstawianie w autobusie

  1. Paweł pisze:

    Dziękuję za odpowiedź.

  2. Gerard pisze:

    Szanowny Panie Doktorze,
    jestem po operacji neurochirurgicznej i mam zabandażowaną górną część głowy. Czy w takiej wyjątkowej sytuacji można nie zdejmować kapelusza w pomieszczeniu, aby zasłonić opatrunek?

Skomentuj

