Niesamowity dwór – przepiękna perła w kiepskiej oprawie – część I – perła

Tydzień wakacji spędziliśmy z trójką dzieci (powyżej dwudziestki każde) w Dworze Zabuże. To najpiękniejszy kompleks hotelowy jaki w życiu widziałem. Jednym słowem cudo.
Cudo to mogłoby być ideałem.
Niestety nie jest. Obiekt jest niedopieszczony i trochę zaniedbany. Tak złej (i nieco zwariowanej) obsługi i organizacji pracy oraz niesolidnego kierownictwa nigdy w żadnym hotelu nie spotkałem.

Cud jednak i raj pozostają pomimo to faktem i wróciłbym tam jeszcze (i pewnie wrócę).

Jedzenie było dobre. Dałbym mu w dziesięciopunktowej skali 7.

Ale po kolei. Zacznijmy od plusów.

Obiekt położony jest w pięknej, dzikiej okolicy na wysokim brzegu Bugu. Krajobraz „kresowy”, pofałdowany. Za hotelem jest kilkusetmetrowy pas pół, po których przechadzają się bociany(i kilkanaście zagród). Za polami wielka zróżnicowana, stara puszcza, w tym świerkowa (kwadrat o boku mniej więcej 8 km). Za rzeką zieleń i lezące na wzgórzu (gdzieś 1 km w dół rzeki) malownicze miasteczko Mielnik o kresowej atmosferze, z ruinami zamku, zabytkowym kościołem, cerkwią, starymi chałupami. Za płotem hotelu jest polna droga i prom, który „siłami natury” (rzeka+ dwóch pracowników) przewozi ludzi i samochody. Z terenu obiektu roztaczają się zapierające dech widoki rzeki i okolicy.
W skali 1 do 10 okolicom hotelu wystawiłbym 15.

W tej dziczy hotel stanowi oazę luksusu. W czterech budynkach mieści się ok. 50 gości. Teren zaczyna się obszernym starym sadem i parkiem, potem w parkowej zieleni jest dwór, a w zasadzie pałacyk pięknie odrestaurowany. W nim są pokoje, restauracja, sala fitness, sala z bilardem i ping-pongiem, salka z fortepianem. Budynek stoi nad samą rzeką (jakieś 10 metrów ponad nią). Pomiędzy nim a rzeką wisi na skarpie elegancka altana widokowa, w której goście mogą zjeść obiad przy 4 stołach. Za budynkiem jest drugi punkt widokowy na podeście z desek, z którego mogą korzystać goście kawiarni popijając kawę czy trunki przy dużych stołach

Poniżej podestu jest przystań, w której stoi katamaran do dyspozycji gości i kajaki.

Obok tego podestu jest spory basen odkryty z podgrzewaną wodą otoczony leżankami z materacami o regulowanym podparci. Za basenem budynek starej stajni, w którym jest kawiarenka z własnym punktem widokowym, na którym stoją stoliki, z recepcja, pokojami, niedużym basenem krytym i jacuzzi.

Dalej, nad samą rzeką jest domek ogrodnika z salonem z kominkiem i aneksem kuchennym, wszystkimi naczyniami, lodówką, kuchenką itd. i trzema sypialniami (to my go zajmowaliśmy), werandą, własnym zielnym wybiegiem, stołem i ławami, zejściem na łączkę nad rzeka, grillem, miejscem na ognisko.

W głębi jest budynek oficyny z 8 pokojami. Za nim ogródek kwiatowy i warzywny, oświetlone korty tenisowe, boisko do kosza, minigolf, stodoła z boiskiem do squash.

Na całym terenie kilka obsadzonych kwiatami wokół oczek wodnych.
Za domkiem ogrodnika nad samą rzeką krąg taneczny i altana ze stołami na kilkadziesiąt osób.
Teren jest uroczy. Z werandy i okien jednej z sypialni domku ogrodnika widok na rzekę.

Na terenie kilka stanowisk wędkarskich.

Zycie płynęło nam sielsko i szczęśliwie. Często cały basen i wszystkie widoki oraz park były do naszej wyłącznej dyspozycji.
Rano popijaliśmy kawę siedzą [przy stole wprost na trawie i podziwiając widok i słuchając śpiewu ptaków. Wieczorami słuchaliśmy siedząc przed domkiem szumu rzeki, plusku bobrów i wielkich ryb, patrzyliśmy na rzekę i w rozgwieżdżone niebo.

Często po zmroku kapaliśmy się sami w podświetlonym od dołu basenie. Temperatura wody była nieco większa od temperatury powietrza.

Zdjęcia obiektu tutaj: http://www.zabuzedwor.pl/index.php?page=galeria

A oto kilka prywatnych zdjęć:
DSC00061DSC00133DSC00254DSC00376DSC00544mój leżak przy basenierodzina w baseniewidok z domkuWidok z domku ogrodnikawidok z domu o 4 nad ranemwidok z kawiarniwidok z mojego leżaka

Ten wpis został opublikowany w kategorii Hotel, Recenzje i opisy hoteli. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.