Po której stronie kobiety powinien iść mężczyzna – część II

Ten problem zgłosił Pan Bartłomiej B.: Tak gwoli dookreślenia do wcześniejszej wiadomości, przypomniało mi się jeszcze, że niekiedy za zasadę podaje się, że mężczyzna zawsze idzie po stronie szosy. Jak dla mnie jest to zrozumiałe, gdy istnieje ryzyko kałuż, błota itp., ale nie w każdej sytuacji (bo często może to kolidować z zasadą kobiety po prawej stronie). Czy się mylę?

Jeśli idziemy z kobietą przy samej szosie odgradzamy ją zawsze od niej swoim ciałem.

Możemy wybrać te stronę szosy, po której będziemy szli mając kobietę po prawej stronie (jeśli idziemy chodnikiem).

Ten wpis został opublikowany w kategorii Mowa ciała i zmiana miejsca. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Po której stronie kobiety powinien iść mężczyzna – część II

  1. Jan N. pisze:

    Panie Doktorze,
    bardzo proszę o podpowiedź wyjścia, zgodnie z SV, z następującej sytuacji.
    Mój szef i jednocześnie promotor poprosił mnie (jestem doktorantem) żebym mu towarzyszył podczas wizyty u jego kolegi-profesora w innym mieście, z którym piszemy wspólny projekt. W porze okołoobiadowej, panowie jakby nigdy nic udali się na obiad, przy czym zasugerowali mi żebym poszedł do biblioteki w tym czasie poszukać kilku rzeczy. Byłem głodny, więc przed pójściem do biblioteki udałem się do stołówki, w której siedział mój szef z ów profesorem. Gdy ich zobaczyłem, wycofałem się, bo nie wiedziałem, co mam robić. Dosiąść się – nie, bo nie zapraszając mnie wyraźnie dali do zrozumienia, że nie chcą rozmawiać w mojej obecności. Zająć inny stolik? Też bym przecież słyszał ich rozmowę, jako że stołówka była o tej porze pusta. Dodam, że była to jedyna stołówka otwarta w tym budynku ze względu na okres wakacji. Nurtuje mnie pytanie, jak powinienem był się zachować? Czy nietaktem byłoby mimo wszystko zjedzenie obiadu (wówczas przysiąść się do stolika, czy nie?)? Czy dobrze zrobiłem, że się wycofałem (kosztem obiadu) – w końcu mogłoby to być postrzegane przez mojego szefa jako niegrzeczne. Bardzo proszę o podpowiedź, jak się zachować w takiej sytuacji.

Skomentuj

