Przerwa w funkcjonowaniu bloga – 25 sierpnia-10 września

Trochę ostatnio zaniedbałem bloga. Nie zdążyłem odpowiedzcie na wiele pytań, które już kilka tygodni czekają na odpowiedź.

W znacznej mierze pochłonęły mnie przygotowania do wyjazdu. Jedziemy całą rodziną do północnych Włoch (okolice San Remo). Pierwszy postój (nocleg w hotelu) będzie w VIllach.

Mam nadzieje, że nazbieram dla Państwa wiele ciekawego materiału.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Przerwa w funkcjonowaniu bloga – 25 sierpnia-10 września

  1. Kasia pisze:

    Jedna rzecz mnie bardzo zastanawia – jak SV widzi kwestie homoseksualistów? Czy mogą oni tańczyć ze sobą? Czy mogą być zapraszani jako para na oficjalne przyjęcia?

    W mediach podano ostatnio, że pierwsza para gejów w Polsce wzięła ślub (umowa przed notariuszem odnośnie życia razem). Niedługo więc będziemy mieli w Polsce więcej takich sytuacji. Jak się zachować na takim ślubie – czy traktować go jako równoprawny z tradycyjnym damsko-męskim?

  2. ArekS pisze:

    Wielce czcigodny Panie Doktorze
    Zadam Panu nietypowe pytanie, na które z racji nietypowości najpewniej niełatwo będzie znaleźć sensowną odpowiedź. Nie będę zatem zawiedziony, jeśli ta wyglądać będzie na niekompletną. Sadzę ponadto, że rzecz ta nie jest opisana w podręcznikach do s-v, a zatem zdać się Pan będzie musiał na swoje własne w tej mierze wyczucie (co tym bardziej stanowi wyraz mego do Pana szacunku).

    Jak mianowicie zachować się winien człowiek-wyznawca s-v (określenie być może pretensjonalne) w obliczu własnej śmierci, gdy jej przybliżona data jest mu znana i nieodległa? Jak powinien o tej sprawie zawiadomić swoich najbliższych, przyjaciół, znajomych z pracy dla których fakt jego odejścia stanowić będzie istotną zmianę rzeczywistości?

    Zarazem pragnę uspokoić Szanownego Adresata, iż pytanie ma charakter czysto teoretyczny, a jego autor nie zamierza w najbliższym czasie udać się na Łono Abrahama.

    Pozdrawiam,
    ArekS

  3. Małgorzata pisze:

    Panie Doktorze,
    mam pytanie donośnie pogrzebu. W ostatnich dniach zmarł mój kochany dziadek, w sobotę jadę na pogrzeb. Czy wypada abym założyła dość krótki sznur pereł albo skromną srebrną broszkę (w zależności od bluzki, do jednej pasują perły, do drugiej już nie) czy lepiej w ogóle zrezygnować z biżuterii? Cały strój jest czarny, wyjątkowo prosty w formie,wręcz minimalistyczny, może założę granatową marynarkę jeśli będzie chłodno, marynarka też jest bardzo prosta.

    Nasunęły mi się również inne wątpliwości związane z pogrzebem, modą i dodatkami. Chciałam bowiem kupić sobie czarny żakiet, ale jedyny, jaki znalazłam tak „na szybko” i dobrze na mnie leżał miał skórzane (raczej skóropodobne) wstawki w kołnierzu. Wydało mi się to zbyt ekstrawaganckie jak na pogrzeb, więc nie kupiłam – stąd wybór dobrze wysłużonego granatowego. Czy może ja przesadzam? Wydaje mi się, że na pogrzebie im mniej ekstrawagancji i mody tym lepiej. Dzisiaj jednak za ekstrawagancję uznaje się rękawiczki i kapelusz z woalką, a nawet i bez woalki. Nie zamierzam być kontrowersyjna na pogrzebie własnego dziadka, dlatego mój wybór padł na strój bardzo skromny. Tutaj powstaje kolejne pytanie: jak to jest z kapeluszem i rękawiczkami na pogrzebie z punktu widzenia savoir-vivre? Protokół dyplomatyczny pewnie nam je doradzi, ale powszechny obyczaj (nawet jeśli proletariacki) każe raczej uszanować przyzwyczajenia pozostałych żałobników (bierzmy pod uwagę, że pogrzeb to sytuacja najbardziej wyjątkowa ze wszystkich, wymagająca najwięcej taktu). Mam problem estetyczny z dłońmi, chętnie bym je zakryła, ale nie zrobię tego, ponieważ obawiam się popełnić niedelikatność względem mojej owdowiałej babci i jej synów, nie chcę aby odebrali, że pogrzeb naszego dziadka, to dla mnie okazja do strojenia się czy prezentowania dodatków uchodzących w dzisiejszych czasach za ekstrawaganckie . Z tego też podejścia wynikają wątpliwości co do biżuterii. Bardzo proszę o pomoc i radę zarówno Pana jak i Czytelników.

Skomentuj

