Czy w Niemczech można mówić z pełnymi ustami?

Takie pytanie zadała Pani Calioppe: Ja też z ciekawości sprawdzałam jak to jest z tym mówieniem w czasie jedzenia i dzięki temu trafiłam na ten blog. Znam osobę, która praktykuje następującą rzecz: jak chce coś powiedzieć mając jedzenie w ustach to zasłania ręką usta i mówi. Uważa, że tak można i to jest kulturalne. Nigdy wcześniej się z tym nie spotkałam i jak dla mnie to jest nielogiczne (mówi, ale zasłania usta i używa ust już do jednej czynności jaką jest jedzenie) i odbierające apetyt. Sytuacja ma miejsce w Niemczech, czy to możliwe ze w tym kraju jest to uznawane za objaw kultury? Jak dla mnie nie do przyjęcia…

Zajrzyjmy do podstawowego niemieckiego podręcznika savoir vivre: „Der neue KNIGGE” (w polskim tłumaczeniu „Księga dobrych manier”. Jest tam w rozdziale dotyczącym zachowania przy stole, w ramce tekst pt. „Unikać”. Wymienione tam są najważniejsze zachowania naganne. Czytamy : „Unikać mówienia z pełnymi ustami” (strona w tłumaczeniu polskim 49).

Ten wpis został opublikowany w kategorii Savoir vivre zagranicą. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

