Tytułowanie dyrektora przez telefon

Ten problem zgłosiła Pani Justyna: Moja koleżanka z pracy, dzwoniąc do naszego dostawcy materiałów, mówi do osoby z którą rozmawia „pani dyrektor”, w każdym niemal zwrocie. Jest to rzeczywiście dyrektor, ale moim zdaniem moja koleżanka może używać formy pani, bez dyrektor, ponieważ jest to nie jej dyrektor i jest to pewna przesada. Ale może się mylę.

Dyrektora tytułujemy, nawet jeśli nie jest nasz, dyrektorem, ale robimy to wyłącznie na początku i na końcu każdej rozmowy, a tym telefonicznej. Użycie tytułu dyrektor więcej razy staje się kuriozalne i świadczy o braku znajomości etykiety biznesu.

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Etykieta biznesu (nstytucji), Tytułowanie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

5 odpowiedzi na „Tytułowanie dyrektora przez telefon

  1. qwerty pisze:

    Czy wchodząc do klasy (w szkole) należy pukać?

  2. Jerzy P. pisze:

    Szanowny Panie Doktorze,

    nie wiedziałem gdzie umieścić pytanie, z góry przepraszam więc, jeśli nie jest to odpowiednie miejsce.
    Chciałbym poruszyć kwestię pozdrawiania się na uczelni. Czy należy mówić profesorom „Dzień dobry” każdego dnia? Nieraz mam mieszane uczucia, gdy odpowiedź pada od niechcenia albo wcale. Może dla ludzi nauki męczące jest powtarzanie po sto razy dziennie „Dzień dobry” w odpowiedzi do każdego studenta?

    Z poważaniem,

  3. Zawsze należy mówić „dzień dobry” (raz dziennie).

  4. czytelnik pisze:

    często krytykowany jest brak savoir vivre studentów. jak widać także kadra nie daje dobrego przykładu.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s