Kiedy odpowiadamy na przywitanie?

Ten problem zgłosiła Pani J. S.: Uczę języka angielskiego. Prowadzę lekcje w pewnym biurze. Często przydarza mi się sytuacja: jestem w trakcie lekcji z jednym z moich uczniów, który jest kierownikiem działu. Do gabinetu wchodzi dziewczyna roznosząca prasę (jak mniemam), przerywa nam lekcję, mówi do mojego ucznia “Cześć!”, zostawia mu gazety i wychodzi. Czy powinnam odpowiedzieć na “Cześć”, mimo że nie jestem z tą osobą na Ty, a nawet nie mam pewności, czy to przywitanie w ogóle jest skierowane pod moim adresem, czy tylko do mojego ucznia; powiedzieć pierwsza sama z siebie “Dzień dobry”, choć ta osoba przerywa moje zajęcia; przemilczeć całą sytuację i kontynuować lekcję jak gdyby nigdy nic.

Odpowiedź może być tylko jedna: przemilczeć całą sytuację i kontynuować lekcję jak gdyby nigdy nic.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Komunikacja i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Kiedy odpowiadamy na przywitanie?

  1. Dominika pisze:

    Czas świąt…i pytanie świąteczne. Chodzi mi o prezenty, jaka jest zasada ich podarowania? Czy w gronie rodzinnym mozna dać każdemu prezent o różnych wartościach? Chodzi mi tutaj o to, że jesli wartość jednego prezentu wynosi np.60 zł to czy innej osobie mogę podarować prezent o wartości np.30 czy nalezy każdemu prezent zakupić w kwocie bardzo podobnej jeśli prezenty będą podarowane w tym samym czasie? Jesli wiem w jakim przedziale cenowym dostanę od danej osoby prezent to czy równiez staram się w takiej cenie tej osobie coś kupić czy nie ma to znaczenia? Co z osobami którym zazwyczaj kupuję prezent a wiem,że ta osoba nie kupi mi nic bo nigdy tego nie robi (dodam,że nie ze względu finansowych)? Czy mogę również taką osobę pominąć? Jak to się ma do grona bliższej rodziny a dalszej? Bardzo proszę o porady typowo świąteczne.:)

  2. Paweł pisze:

    Panie Doktorze,

    Napisał Pan na swoim blogu, że nie wypada być nadubranym. W moim miejscu pracy (firma zatrudniająca wyłącznie osoby z wyższym wykształceniem) znacząco dominuje moda „podwórkowa”. Zarówno kobiety jak i mężczyźni noszą wytarte jeansy, kolorowe T-shirty z nadrukami, ciepłe kapcie na zmianę czy bluzy z kapturem. Jestem nowym pracownikiem. Jak powinienem się nosić? Nie mam w szafie takich ubrań. Czy wypada mi zakładać koszulę i sweter lub marynarkę i eleganckie buty? Czy muszę wymienić garderobę, aby nie odstawać?

Skomentuj

