Spotykamy znajomego „na mieście”

Ten problem niepokoi Panią Izabelę: Moje pytanie (zapewne wyda się trywialne, ale bardzo proszę o odpowiedź, gdyż nurtuje mnie to od dłuższego czasu) dotyczy zasad związanych z powitaniem: Jak należy się zachować, kiedy, będąc „na mieście” (kino/teatr/filharmonia) z kimś znajomym (przyjaciółką/przyjacielem), spotkam przypadkiem któregoś ze swoich (mniej lub bardziej zaprzyjaźnionych) wykładowców, bezpośrednio wpadając na tę osobę. Wydaje mi się, że w takim wypadku powinnam jednak na chwilę przystanąć, nawiązać krótką rozmowę i przedstawić napotkanemu doktorowi/profesorowi swojego towarzysza, czy tak? A może nie powinnam zawracać głowy wykładowcy i po krótkim „Dzień dobry/”Dobry wieczór”, uciec?

Wszystko zależy od nastawienia tego wykładowcy. Jeśli widzimy, że się spieszy czy nasze spotkanie nie bardzo mu w smak mówimy tylko „dzień dobry”. Jeśli się zatrzyma i wyraźnie chce z nami zamienić parę słów zatrzymujemy się, przedstawimy naszego towarzysza czy towarzyszkę (np. „Panie doktorze, to moja koleżanka, Anna Kowalska, pan doktór Jan Matusak, mój wykładowca chemii”) i zaczynamy rozmowę towarzyska. Jej czas powinien być ograniczony (tu też wszystko zależy od pory dnia, warunków, zachowania wykładowcy). Gdy prowadziłem zajęcia na uczelni takie spotkania mi się zdarzały i z reguły zatrzymywaliśmy się i rozmawialiśmy jakiś czas.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Komunikacja, Życie towarzyskie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Spotykamy znajomego „na mieście”

  1. flo pisze:

    Pięknie dziękuję za odpowiedź, Panie Doktorze i przy okazji składam najserdeczniejsze życzenia świąteczne!

    Izabella

Skomentuj

