Konflikt osobisty i kontakty służbowe

Ten problem zgłosiła Pani Azalia: Panie Doktorze, odkąd relacje z koleżanką z pracy się pogorszyły w pracy nie dzwonimy do siebie w sprawach służbowych tylko piszemy sobie maile (jej inicjatywa).. Padł mój komputer, informatycy od 2 tygodni nie mogą sobie poradzić, a na laptopie nie mam e-maila o czym koleżanka wie. W związku z tym pisałam do niej smsy (tylko w pracy i tylko w sprawach służbowych). Przy drugiej odpowiedzi odpisała, że nie będzie smsować w sprawach służbowych i żeby dzwonić a jak nie odbiera to jest mail. Odpisałam zgodnie z prawdą, że maila nie ma, a przy najbliższym pytaniu napisałam do jej szefa (ona jest sekretarką, od spraw merytorycznych jest on)
Czy jej zachowanie jest zgodne z s-v?
Czy zachowałam się odpowiednio?
Pisanie zamiast dzwonienia to jej inicjatywa, nie moja.

Koleżanka Pani Azalii łamie zasady savoir vivre, ale przede wszystkim zasady etykiety biznesu. Utrudnianie drugiemu życia z powodu pogorszenia relacji nie jest godne człowieka savoir vivre.

Z punktu widzenia etykiety biznesu relacje osobiste z drugim pracownikiem nie mogą posiadać w żaden sposób wpływu na kontakty służbowe. Mogą one wtedy być tylko służbowe, ale poza tym chłodne. Muszą jednak być najbardziej efektywne, a więc nie można wykluczać telefonu i musza być grzeczne i pozytywne (zero negatywnych emocji czy zachowań).

Ten wpis został opublikowany w kategorii Etykieta biznesu (nstytucji). Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

