Reagowanie na złośliwości

Ten problem zgłosiła Pani MT: Chciałabym zapytać, w jaki sposób reagować na takie „subtelne złośliwości” pod naszym adresem? Złośliwości, przytyki ubrane w ładną formę, wypowiedziane w taki sposób, żeby nie można było nic autorce zarzucić (a jeśli już zarzucimy, to autorka nazwie nas przewrażliwionymi).
Mam koleżanki, które w sposób zawoalowany, subtelny próbują zepsuć moje dobre samopoczucie a tymi wyrafinowanymi złośliwościami (głównie na temat wyglądu) próbują chyba poprawić własne samopoczucie. O zgrozo, uważają się za moje „przyjaciółki”. Jak reagować, aby nie wyjść na przewrażliwioną?

Są dwa wyjścia.

Oficjalne: Udawać, ze się nie słyszało, ignorować.

Osobie, która jest „przyjaciółką” można powiedzieć: „Sprawiasz mi przykrość. Proszę cię nie psuj mi dnia”. Jeśli mei zmieni postawy ignorować.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Zachowania niewłaściwe. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

