W dniach 4-9 lutego blog nieczynny – wyjazd wypoczynkowy

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

7 odpowiedzi na „W dniach 4-9 lutego blog nieczynny – wyjazd wypoczynkowy

  1. KlaraJ pisze:

    Szanowny Panie,
    Bardzo chciałabym zapytać się, czy wypada mi chodzić po drzewach, wspinać się po gałęziach. Mój narzeczony wielokrotnie zachęca mnie do tego i w ten sposób, na akrobatycznych popisach spędzamy wolne chwile. Niestety mam też problem – zwykle ubrana jestem w sukienkę, która krępuje mi ruchy. jednak mój partner zazwyczaj stoi pod drzewem i jak na gentelemana przystało patrząc w górę pilnuje abym nie spadła. Tak czy inaczej, zastanawia mnie, czy aby uchodzi to kobiecie w moim wieku (mam ponad 30 lat). A może powinnam zmienić strój?
    Z góry dziękuję za odpowiedź,
    Klara

  2. Kazimierz Krynicki pisze:

    Panie Doktorze,

    jakie filmy świetnie pokazujące savoir-vivre w praktyce poleciłby Pan? Oglądałem ostatnio fragmenty „Lalki” – coś pięknego. Momentami miałem wrażenie, że realizacja zasad dobrych manier powoduje, że ludzie obcujący ze sobą wyglądają nieco, jakby tańczyli, ponieważ wykonują wszelkie czynności z taką gracją, harmonią i płynnością przy realizacji nadrzędnej idei dbania o drugiego człowieka.

  3. czytelnik pisze:

    pozostały jeszcze 2 dni – i do roboty. Takie życie. Jak mawiają Francuzi- c’est la vie. Pocieszę Pana,że Diogenes Pies uważał,że przyjemność jest złem, więc przynajmniej mniej tego zła Panu zostanie.

  4. Marcin L. pisze:

    Szanowny Panie,
    Chciałbym Panu zadać takie nietypowe pytanie całkowicie teoretyczne, dotyczące podstaw czy filozofii savoir-vivre. Czy zalecenia sv mają zastosowanie tylko wówczas, gdy pojawia się kontakt z inną osobą? Innymi słowy, czy zasady sv stosujemy także wobec samego siebie, nawet gdy nie mamy absolutnie żadnego kontaktu z innymi ludźmi? Na przykład, jeśli wyjeżdżam w jakieś całkowicie odludne miejsce na jakiś czas i jest zupełnie sam, nie mam żadnego kontaktu (także drogą elektroniczną) z innymi a wszelkie moje czyny nie mogą w żaden sposób dotyczyć innych osób, czy wtedy także powinienem zachować reguły sv, a jeśli tak to jakie? To złożone pytanie mógłbym sprowadzić do prostszego: czy człowiekowi sv wypada chodzić nago albo ubranemu byle jak, gdy nie ma w okół żadnych ludzi i nie istnieje nawet potencjalna szansa, że ktokolwiek go zobaczy? Będę bardzo wdzięczny za jakiś komentarz.
    Z poważaniem,
    Marcin L.

  5. czytelnik pisze:

    Za 25 minut koniec urlopu i czas do pracy.

  6. Lucyna pisze:

    Szanowny Panie,
    mam pytanie z serii okołostołowych. Czy są jakieś uzgodnienia co do sposobu trzymania rąk na stole podczas i między posiłkami? Czy podczas posiłku (np. jedząc zupę) należy lewą rękę trzymać na stole zwiniętą w luźną pięść (kciuk dotyka lekko środka palca wskazującego, reszta palców luźno zgięta), czy w jakiś inny sposób?
    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

  7. Z zainteresowaniem czytam Pana artykuły dotyczące savoir vivre. Zdecydowałam się poprosić Pana o radę w delikatnej sprawie związanej z nadchodzącą uroczystością I Komunii Świętej mojego synka.
    Rozstaliśmy się z mężem kilka lat temu, ja nie założyłam nowej rodziny – sama wychowuję syna, były mąż ma nową partnerkę. Kameralną uroczystość komunijną syna organizuję w domu, były mąż nie jest zainteresowany udziałem w przygotowaniach – ani w kwestiach organizacyjnych, ani finansowych. Czy zaproszenie byłego męża bez osoby towarzyszącej będzie dużym nietaktem? Syn zna nową partnerkę taty, ale nie chce, by była obecna na tak rodzinnej, kameralnej uroczystości, nie jest z nią emocjonalnie związany. Mam też powody przypuszczać, że jej obecność byłaby trudna do przyjęcia np. dla chrzestnych rodziców syna.
    I jeszcze jedno pytanie związane z komunią, temat lżejszego kalibru, mianowicie stosowny strój dziecka. W naszej parafii obowiązują chłopców czarne spodnie i krótkie alby, czy słusznie zakładam, że pod albę syn powinien włożyć elegancką białą koszulę? Planowałam zakup koszuli z mankietami zapinanymi na spinki, jaki krawat powinno na tak uroczystą okazję włożyć dziecko? Czarny w drobny wzorek, popielaty będzie odpowiedni?
    Z góry dziękuję za rozwianie wątpliwości.

Skomentuj

