Rozmowy w firmie – czy można o obecnym mówić pan Nowak?

Ten problem zgłosił Pan Paweł: Załóżmy, że mamy następującą sytuację. Jest nowy pracownik na niezobowiązującej rozmowie z nowymi przełożonymi. Przełożony Kowalski pyta o coś pracownika, a on odpowiada na to, że „Pan Nowak wspominał o tym”. Nowak to drugi przełożony. Czy pracownik postąpił słusznie mówiąc po nazwisku i w 3 osobie o kimś obecnym?

Cała sytuacja była prawidłowa z punktu widzenia etykiety. Gdyby pracownik powiedział do szefa „panie Nowak” to byłoby niegrzecznie

Ten wpis został opublikowany w kategorii Etykieta biznesu (nstytucji). Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Rozmowy w firmie – czy można o obecnym mówić pan Nowak?

  1. Jan N. pisze:

    Witam. W miejscu, gdzie od niedawna pracuję panuje dziwny „zwyczaj”. Otóż właściciele firmy (3 osoby) zwracają się do pracowników per „ty”, w tym także i do mnie. Nikt z szefostwa nie zapytał się mnie wcześniej o zgodę na mówienie do siebie po imieniu. Sprawa nie byłaby jednak dla mnie tak rażąca, gdyby nie fakt, że działa to tylko w jedną stronę – wszyscy pracownicy zwracają się do właścicieli firmy per „pan”. Jak wygląda to z puntu widzenia etykiety? Czy słusznie mnie to oburza? Jak reagować?
    Bardzo proszę o komentarz.
    Pozdrawiam serdecznie.

  2. Takie są obyczaje firmy. Ustala tu normy właściciel – gospodarz i należy ich przestrzegać.

    Takie normy mnie się też nie podobają.

  3. czytelnik pisze:

    Na marginesie, nie zaczynamy wypowiedzi od „witaj”. W tym momencie zwróciłem uwagę, więc też złamałem zasadę SV. Ale może jest to uzasadnione z racji przebywania na blogu szkoleniowym?

Skomentuj

