Ten problem zgłosiła Pani Ewelina Sz.: Kieruje się do Państwa z dość nietypowym pytaniem. 1 marca miałam obchodzić kolejną rocznicę związku. Przygotowałam z tej okazji prezent (od serca) dla partnera. Tego dnia czekałam aż pierwszy wyjdzie z inicjatywą i wykaże się pamięcią. Czy słusznie? Czy to mężczyzna w takim dniu powinien wyjść z inicjatywą? Proszę o odpowiedź na nurtujące mnie pytanie.

Ten problem nie jest związany wprost z perspektywą savoir vivre. Jednak w obyczaju polskim to mężczyzna powinien w takim wypadku pierwszy złożyć życzenia. To zawsze też jest znak klasy, bo sygnał „To ty jesteś najważniejsza. To ja złapałem Pana Boga za nogi”.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Komunikacja, Precedencja i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „

  1. Wojciech pisze:

    Pytanie, czy rocznica tego konkretnego dnia jest uznana przez obie strony. Zasada wielkoduszności zakłada chyba, że należałoby wziąć pod uwagę, że partner uznał inny dzień? Pomijając, że odpowiadanie na tak skonstruowane pytanie, prawie zawsze uhonoruje pytającego. Nie znamy np. stażu związku, nie znamy tła sytuacji itp.

    Wielokrotnie sparzyłem się, oferując pomoc w tego typu sporach. Stąd takie, a nie inne wątpliwości.

  2. Małgorzata pisze:

    Niestety, z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że nawet najbardziej zakochany i oddany mężczyzna po jakimś czasie nie będzie sobie zaprzątał głowy kolejną „rocznicą związku”, zwłaszcza, gdy każdego dnia traktuje kobietę, jakby to było jej święto. Sukces, gdy będzie pamiętał o urodzinach i rocznicach ślubu, i na tym bym się skupiła.

  3. Maksymilian Jezierski pisze:

    Pytanie do Pana doktora Krajewskiego: Czy zdarzyło się Panu kiedyś popełnić gafę lub paux pas, mimo że jest Pan specjalistą od savoir-vivre’u? A jeśli tak, to czy zechciałby Pan napisać parę słów na ten temat (ku przestrodze)?

Skomentuj

