Moje gafy i faux pas

Takie oto pytanie zadał Pan Maksymilian Jezierski: Czy zdarzyło się Panu kiedyś popełnić gafę lub faux pas, mimo że jest Pan specjalistą od savoir-vivre’u? A jeśli tak, to czy zechciałby Pan napisać parę słów na ten temat (ku przestrodze)?

Mam jedną zasadę: zawsze staram się analizować swoje postępowanie. Często zatem wykrywam swoje gafy lub faux pas bardzo szybko i natychmiast staram się ej naprawić. Przykład. Przyjeżdżam spóźniony na wykład. Podchodzę do organizatora zaaferowany. Coś mówię o spóźnieniu. Idziemy an salę. Zatrzymuję się i mówię: „Przepraszam w tym pospiechu zapomniałem się przywitać i przedstawić” i przedstawiam się.

Oczywiści, że może się zdarzyć, ze nie zauważę swojej wpadki, ale o tym nie mogę przecież napisać, bo o niej nie wiem.

Mam niekiedy problem. Pierwszą połowę życia spędziłem w PRL-u i wciąż trudno do końca mi się od tego uwolnić.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Zachowania niewłaściwe. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Moje gafy i faux pas

  1. czytelnik pisze:

    przecież PRL był bardziej kulturalny niżIII RP pod wieloma względami. nie było tyle chamstwa wulgaryzmów etc.

Skomentuj

