Powitanie z ojcem dziewczyny

Ten problem przedstawił Pan Piotr: Mam pytanie dotyczące przywitania ojca mojej dziewczyny ze mną. Mam 20 lat, od kilku miesięcy spotykam się z dziewczyną. Staram się ją odwiedzać gdyż z tego co czytałem to raczej kawaler odwiedza pannę, jednak gdy przyjeżdżam do niej Jej ojciec np. ogląda telewizję, leżąc. Gdy wchodzę do przedpokoju ściągam buty ( z jego strony brak reakcji), następnie wchodzę do progu pokoju, i mówię „dzień dobry”, on nie wstaje – najwyżej odpowiada. Czy z mojej strony występują błędy? Inny przypadek to podobna z mej strony wizyta, jednak różnicą jest obecność gości rodziców dziewczyny – co powinienem w takiej sytuacji uczynić? Dodam, że nigdy mnie nie przedstawiła, dodatkowo wydaje mi się, iż Jej ojciec z nieznanych mi powodów okazuje mi niechęć. Dziewczyna powiedziała mi, iż jej ojciec mimo braku prawie żadnej interakcji z jego strony ( od kilkunastu wizyt zamieniłem z nim może parę słów, prócz przywitania się ) nazywał mnie osobą „nieokrzesaną”. Problem w tym, że np. uważa, iż to ja powinienem podać mu pierwszy rękę przy powitaniu….

Postępowanie Pana Piotra jest całkowicie prawidłowe. Reszta osób zachowuje się niewłaściwie.

Pan Piotr jest w tym domu tylko gościem dziewczyny. Nie jest gościem Ojca. Podczas pierwszej wizyty dziewczyna powinna zaprowadzić Pana Piotra do Ojca i powiedzieć: „Tato, pozwól, że ci przedstawię mojego kolegę (chłopaka). Piotr X, mój tama Jan Y (jako pierwsze wymienia się imię i nazwisko osoby mniej ważnej, a ojciec jest starszy i jest gospodarzem w tym domu). Ojciec zawsze więc powinien jako pierwszy podawać rękę Panu Piotrowi i powinien to robić w trakcie każdych odwiedzin.

Pan Piotr nie powinien jednak pozwalać na to, by jego wizyty odbywały się tak jak się odbywają. Powinien, gdy dziewczyna nie przedstawiła go ojcu poprosić ją: „Przedstaw mnie swojemu tacie”.

Jeżeli ojciec chce by Pan Piotr pierwszy wyciągał rękę na powitanie, to, choć jest to sprzeczne z etykietą, należy tak robić. Wdanym domu to gospodarz ustala zasady.

Zachowanie ojca, niezależnie od jego intencji, nosi znamiona lekceważenia w stosunku do Pana Piotra.

Jeśli Pan Piotr wchodzi do domu dziewczyny i są tam goście jej rodziców mówi „dzień dobry” i czeka aż przedstawi go tym gościom dziewczyna lub jej rodzice. Nie wita się przez podanie ręki chyba, że zaproponują to gospodarze (zasada powitania przez podanie ręki obowiązuje tylko wtedy, gdy w pomieszczeniu jest góra 3 osoby).

Ten wpis został opublikowany w kategorii Przyjmowanie gości i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Powitanie z ojcem dziewczyny

  1. taka sobie zuzia pisze:

    Ogólnopolski konkurs savoir-vivre dla dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych, gimnazjum i średnich. Regulamin dostępny na http://www.poprawnapolszczyzna.pl Zgłoszenia szkół do 31.03.2015. Niestety, dopiero dziś zapoznałam się z tą informacją.

  2. ola pisze:

    Piszę do Pana ponieważ zdziwiły mnie zwyczaje sąsiadów z klatki w nowym bloku. Od niedawna wszyscy wprowadziliśmy się do swoich mieszkań a sąsiedzi cały czas zostawiają swoje buty rzucone na klatce schodowej, zostawiają tam oparte o ścianę ‚graty’. Dziwne jest to ponieważ są to ludzie młodzi z dziećmi a nie staruszkowie ze wsi. Nie ukrywam, że przeszkadza mi to, nie wygląda to estetycznie i w dodatku ich rzeczy zaczynają niszczyć ściany.Nie chciałabym z nowymi sąsiadami zaczynać wojny ale czy można coś z tym zrobić, zwracając im jakoś uwagę? Czy może lepszym pomysłem jest zwrócenie uwagi do spółdzielni?

  3. dude pisze:

    Góra 3 osoby! A jak się przebieram w szatni na w-f na uczelni razem z kilkunastoma innymi chłopakami, to niektórzy jak wchodzą to potrafi wszystkich obejść i każdemu podać rękę…

  4. Panu Dude: i to jest błąd – to narcyzi.

Skomentuj

