Problemy w restauracji – wybór stolika

Te problemy zgłosił Pan Zachary Lubicki: Kilka razy pisał Pan o strefach w restauracji (A, B i C) oraz w ogóle o „problemach restauracyjnych”. W związku z tym mam parę pytań. Czy jeśli przychodzimy do lepszej restauracji a kelner nas prowadzi do stolika w strefie, która nam nie odpowiada lub po prostu stolik nam nie odpowiada, czy możemy poprosić o zmianę miejsca? Jak to zrobić? Czy można przyjść do restauracji i po zapoznaniu się z menu wyjść uznając, że to nie jest jednak restauracja dla nas? Albo wyjść dlatego, że coś nam się nie podoba (oczywiście przed złożeniem zamówienia)? W jaki sposób to zrobić grzecznie? I ostatnia sprawa. Jeśli chcemy fakturę z restauracji, wówczas w którym momencie i w jaki sposób o nią poprosić?

Jeśli chcemy by nasz pobyt w restauracji był idealny. Poznajemy jej rozkład i potem rezerwujemy konkretny stolik.

W restauracjach wysokiej klasy na stoliki strefy A i B kładzie się karty z napisem „rezerwacja”. Kelner czeka w drzwiach i ocenia gościa. Następnie, gdy wystawi ocenę 3 (na 5 możliwych) kierując się tą oceną prowadzi gościa do stolika typu C i gość nie może protestować, bo stoliki A i B są zarezerwowane. Jeśli kelner wystawi gościowi np. 5 prowadzi go do stolika kategorii A i zdejmuje kartę „rezerwacja”.

Jeżeli stoliki A i B nie są zarezerwowane możemy domagać się usadzenia przy takim stoliku i profesjonalny kelner nie będzie protestował.
Jeśli coś nam w restauracji nie odpowiada, np. po przeczytaniu menu stwierdzamy, że nie ma w nim nic dla nas opuszczamy po prostu restaurację nie tłumacząc się kelnerowi (to pan wybiera, klient nasz pan).
O fakturze informujemy kelnera w chwili składania zamówienia.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Restauracja. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

14 odpowiedzi na „Problemy w restauracji – wybór stolika

  1. czytelnik pisze:

    status klienta uzyskuje się dopiero PO dokonaniu płatności lub zobowiązaniu do jej dokonania. Osoba, która rezygnuje NIE posiada tego statusu, a więc nie jest „panem” restauratora. Czy kilkulatek który idzie do sklepu też jest wielkim panem i pani kasjerka ma mu usługiwać. Ja bardziej szanuję Panią Kasjerkę niż niektórych rozpuszczonych panów kilkuletnich. Uważam,że jako osoba starsza powinna traktować takiego trzylatka jako petenta, intruza, a nie jako „pana”. W ogóle kiedyś był większy szacunek do człowieka pracy. Dziś się nim pomiata liczy się tylko pieniądz. Jest to sprzeczne z sv. To praca a nie konsumpcja jest wartością,bo ona wymaga wysiłku. Konsument to raczej petent, intruz a jego działalność jest szkodliwa bo UMNIEJSZA ZASOBY POSIADANE PRZEZ LUDZKOŚĆ. Idealny człowiek tylko produkuje, a nic nie konsumuje i nie pobiera emerytury ani renty obciążając skarb budżetowy państwa polskiego.

  2. Paweł pisze:

    Na jakiej podstawie wystawiane są oceny?

  3. Marcin pisze:

    Strefy „A”, „B” i „C”? Chyba umknął mi jakiś wpis. Czy mógłby ktoś przesłać linka ze stosownym artykułem? Nigdy się z tym nie spotkałem.
    Z góry bardzo dziękuję.

  4. Mateusz pisze:

    Co robic w sytuacji kłótni? Pytam o sytuację, kiedy jestem świadkiem kłótni innych ludzi. Często się zdarza, że spędzam czas z jakimiś znajomymi ludźmi (np. parą) i kłócą się przy mnie. Czuję się wtedy bardzo niekomfortowo, zupełnie nie wiem co ze sobą zrobic. Zazwyczaj po prostu udaję, że mnie nie ma. O ile w przestrzeni otwartej (np barze) mogę wyjśc na chwilę do toalety, albo podejśc do baru, to np. kiedy jestem u kogoś w domu nie mam za bardzo takiej możliwości.
    Druga sprawa, to co zrobic w sytuacji przemocy? Zdarzało mi się w przeszłości, że w mojej obecności pana podczas kłótni ze swoją dziewczyną poniosły emocje i ją uderzyl/szturchnął/ścisnął. Zawsze mnie takie sytuacje bulwersują i nigdy nie wiem co w takiej sytuacji zrobic. Nie jest to sytuacja na tyle poważna, żeby wzywac policję, albo reagowac „fizycznie”. Z drugiej jednak strony kobieta zawsze w takiej sytuacji zachowuje się jak ofiara przemocy. W jaki sposób tutaj się zachowac, żeby nie dolac oliwy do ognia i jednocześnie nie byc „burakie”, który nie reaguje?

  5. Paweł pisze:

    „np. po przeczytaniu menu stwierdzamy, że nią w nim nic dla nas”

    Wkradł się błąd, Pozdrawiam

  6. Panu Pawłowi dziękuję, poprawiłem.

  7. Panu Marcinowi: https://krajski.wordpress.com/2011/03/08/reminiscencje-z-hotelu-wyodrebnienie-stref-w-restauracji/

    Informacje o tych strefach można znaleźć w każdym dobrym podręczniku dla kelnerów.

  8. Panu Pawłowi: oceny wystawiane są intuicyjnie (na podstawie pewnego ulotnego wrażenia) na podstawie doświadczenia.

  9. Panu Czytelnikowi: Status klienta ma każdy. Ktoś może opuścić restaurację po przeczytaniu menu, a potem wrócić do niej i zamówić organizację przyjęcia weselnego.

  10. Aluś pisze:

    Myślę, że nie chciałbym być gościem restauracji, w której sadzają mnie przy stoliku klasy B i C, więc natychmiast bym wyszedł.

  11. Musimy się przyzwyczajać do tego, ze wielu sytuacjach nie jesteśmy najważniejsi.
    W bardzo dobrej restauracji stolik klasy C może być bardziej atrakcyjny niż stolik klasy A w restauracji takiej sobie.

    A jeśli Pan chce zawsze siadać w klasie A to jest na to tylko jedna rada, którą stosują nawet najważniejsze VIP-y – rezerwować taki stolik albo dawać wysokie napiwki.

  12. Aluś pisze:

    Nigdy nie sądziłem, że muszę przekupywać kelnera, by móc usiąść przy przyzwoitym stoliku.

  13. Panu Alusiowi: tak to już jest. Nie musi Pan przekupywać, ale wtedy musi Pan zgodzić się na takie miejsce jakie kelner dla Pana wybierze. Dlatego doradzam: rezerwować stolik wcześniej.

  14. czytelnik pisze:

    Dzień dobry,
    Śniło mi się, że zostałem usadzony w gorszej strefie przy ciągu komunikacyjnym, ponieważ kelnerka pomyślała,że chcę piwo. Jednak gdy powiedziałem,że chodzi mi o pizzę i że będę z kimś jeszcze zostałem osadzony w lepszej strefie.
    pozdrawiam

Skomentuj

