Kiedy telefon powinien być wyłączony – dopowiedzenie

Chodzi o wpis:

https://krajski.wordpress.com/2015/03/27/kiedy-telefon-powinien-byc-wlaczony/

Do tego wpisu ustosunkowała się Pani Aleksandra P.: Ja nie wyłączam telefonu. Dla mnie sygnał wyłączonego telefonu oznacza, że się on komuś (mnie) rozładował (do czego staram się nie dopuścić, bo nigdy nie wiadomo kiedy się przyda) lub że coś się stało – dlatego zawsze niepokoi mnie wyłączony telefon. Natomiast często telefon wyciszam będąc w teatrze, filharmonii, kościele, w gościach.
Ten przykład z odbierającym telefony Ministrem nasunął mi myśl, że owszem kiedyś rozmowy, a dodatkowo samo posiadanie telefonu luksusowe (np. w wiosce był jeden, u jakiejś ważnej osoby) przez co gdy już ktoś miał telefon to zwykle z jakiegoś powodu i był zobligowany go odbierać. Dzisiaj telefon ma niemal każdy i nie trzeba być ministrem by odbieranie go było ważne – z przyczyn osobistych jak i służbowych.
Zgadzam się aby nie zwariować – sama mam w rodzinie przykład osoby, do której w godzinach wieczornych codziennie niemal non stop dzwoni telefon i przez to nie da się spokojnie porozmawiać. Może to różnica pokoleń, że dla mnie włączony telefon to nic nienaturalnego, aczkolwiek trzeba umieć z tego dobrodziejstwa korzystać.


Niezależnie od tego jakie mamy podejście do telefonu musimy przyjąć do wiadomości, że inni po prostu wyłączają telefon w wielu sytuacjach, ze że brak sygnału nie jest czymś niepokojącym. Wyciszanie telefonu w wielu sytuacjach niewiele daje, ponieważ i tak słychać często jak on sygnalizuje w inny sposób, ze ktoś dzwoni. Miałem ostatnio taką sytuację u lekarza. Nie wyłączyłem telefonu tylko go wyciszyłem. W pewnym momencie poczułem wibracje i usłyszałem dyskretne buczenie. Lekarz podniósł się z miejsca i ruszył w kierunku swojej teczki mówiąc do mnie: „Tylko wyciszyłem telefon, ale i tak mi przeszkadza. Muszę go wyłączyć”. Powiedziałem, że to mój telefon i przeprosiłem lekarza.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Komunikacja i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Kiedy telefon powinien być wyłączony – dopowiedzenie

  1. Monika pisze:

    Domyślam się, że Pani Aleksandra pisząc „wyciszyć” miała na myśli zupełne wyłączenie wszelkich reakcji telefonu na rozmowę przychodzącą – mój telefon posiada taką opcję i często z niej korzystam. Nie ma wtedy żadnych wibracji ani nawet krótkiego sygnału dźwiękowego kiedy przychodzi sms lub ktoś dzwoni.

  2. Jasza pisze:

    Cóż, wibrację też można wyłączyć w prawie wszystkich, jeśli nie we wszystkich modelach.

  3. Bartosz pisze:

    Co do wyciszenia telefonu, w wielu telefonach są trzy „standardowe” ustawienia, normalny (dzwoni dzwonek), wibracje (czyli wibracja i buczenie) oraz bez głosu (czyli nic, najwyżej daje znać diodami czy też wyświetlacz się rozświetli). W wielu telefonach można też samemu dokonywać wyborów dotyczących tego jak telefon ma nam dawać znać o przychodzących połączeniach. Osobiście telefon wyłączam w kinie oraz teatrze (możliwość zakłócenia głośników, chyba że technologi poszła już dalej) a do kościoła go nie biorę.

  4. Aleksandra P. pisze:

    Opisana przez pana sytuacja to stworzenie sztucznego problemu. Telefon ma opcję wyłączenia wibracji i po kłopocie. Ja np. mam kilka profilów dźwiękowych, które uruchamiam jednym przyciskiem w miarę potrzeb:
    – bezgłośny: zero dźwięków, zero wibracji – telefon podczas sygnalizowania połączenia lub sms’a nie wydaje najmniejszego dźwięku,
    – dyskretny: zero dźwięków, wibracja aktywna,
    – normalny: dźwięki na średniej głośności, brak wibracji (osobiście wibracja mnie niesamowicie denerwuje),
    – głośny: dźwięki podgłośnione plus wibracja (używany gdy idę hałaśliwą ulica i spodziewam się ważnego telefonu).

    Jedyne na co nie mamy wpływu (albo ja o tym nie wiem) to budziki. Niezależnie czy telefon jest wyciszony czy wyłączony budzik zadzwoni. Dlatego przed koncertem zawsze ponownie sprawdzam czy telefon jest wyciszony, a budzik wyłączony (lub ustawiony na godziny nie kolidujące z koncertem).

Skomentuj

