Kto ma płacić za nocleg weselnych gości?

Te problemy zgłosił Pan Michał: W wielkim skrócie jestem Panem Młodym i w raz z narzeczoną organizujemy wesele ( w zwyczaju u Pani Młodej) jest to odległość ok. 350 km od zamieszkania młodego. Wesele będzie organizowane na ok. 180 os. z czego przyjezdnych będzie ok. 60 os.
I tu rodzi się pytanie, kto płaci za nocleg dla gości przyjezdnych? (całkowity koszt ok 7 000 tys. zł)
Wiadomo, jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze.
Wraz z moją drugą połówką jesteśmy w rozkroku, i bierzemy pod uwagę różne warianty i zastanawiamy się jak to było kiedyś (jednak chyba nie ma to sensu bo teraz jest teraz, a nie kiedyś).
Kiedyś to wszyscy spali po ciotkach kuzynkach i wujkach teraz każdy oczekuje wygody.
Ja sam nie wyobrażam sobie „położyć” spać moich znajomych do 90 letniej babci młodej, której też notabene należy się chwila wypoczynku w tym równie stresującym dniu, a tu jeszcze goście chcąc nie chcąc na głowie.
Nie ma co się oszukiwać wesele to są koszta i albo na nie jedziemy i się decydujemy ponieść owe koszta albo zostajemy w domu i dziękujemy za wesele.
Nikt nie chce zarabiać na weselu to jest nie ładne, nie grzeczne, a już najprościej mówiąc nie przyzwoite jednak. A kierowanie się zasadą zastaw się, a ….. (proszę sobie dopowiedzieć). To chyba też nie o to chodzi żeby wszystkie ciężko zarobione pieniądze wydać na ten jeden wieczór gdzie i tak się wszystkim nie dogodzi, a i tak znajdą się malkontenci którym coś nie przypasuje i powiedzą swoje co mają powiedzieć.
Czyż na zaproszeniu weselnym nie jest napisane zapraszamy wraz z rodzicami na
ŚLUB I PRZYJĘCIE WESELNE CZY pobyt w hotelu z jedzeniem, piciem i zabawą do białego rano.
Może młodzi winni jeszcze za paliwo oddać?
Niestety nie nazywam się Richie Rich i na ten wspaniały gest najzwyczajniej mnie nie stać.
Z drugiej strony to jest wesele, a w myśl „tradycji”, bo nie zawsze tak było, a w tym wspaniałym i pięknym kraju jakim jest Polska co region to obyczaj i nocleg trzeba zapewnić.
Choć właśnie nasunęła mi się myśl, że jest to super materiał na kolejną książkę.
Może do wesela ją wydam zarobię miliony i będę miał problem z głowy.

Kto płaci za nocleg dla gości przyjezdnych?

To jest kwestia umowy pomiędzy rodzinami. Najczęściej (i najsprawiedliwiej) rozwiązanie jest takie, że każda rodzina płaci za noclegi swoich gości.

Jeśli wesele finansują sami młodzi i ich nie stać na sfinansowanie gości mogą do każdego zaproszenia wystosowanego do tych, którzy będą nocować dołączyć oddzielny, odręczny, serdeczny list o mniej takiej treści: Zaprosiliśmy Was bo jesteście nam drodzy i bliscy. Niestety koszty wesela wyczerpały nasze możliwości finansowe i nie jesteśmy już w stanie zapłacić na noclegi gości. Jeżeli odpowiecie na nasze zaproszenie i zechcenie zapłacić za swój nocleg będziemy się cieszyli z Waszej obecności na weselu”.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Ślub i wesele. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Kto ma płacić za nocleg weselnych gości?

  1. natalinkaa pisze:

    Opłacanie swoich gości byłoby w tym wypadku wybitnie niesprawiedliwe, biorąc pod uwagę ze wesele odbywa się w miejscowości Panny Młodej. No chyba, że trzymamy się tradycji do bólu i za wesele płacą Jej rodzice. Dobrze jest okreslic swoje mozliwosci finansowe a potem dostosować do nich liczbę gości. Ja brałam slub w mieście męża 400km od mojego. Wiedziałam, że trzeba bedzie oplacic noclegi w hotelu dlatego z mojej strony zaprosiłam zaledwie 20 osob (to liczba juz z osobami towarzyszacymi). Poza tym wcale nie trzeba gości ukladac w hotelach, sa tańsze pensjonaty, akademiki…

  2. Joan pisze:

    Uważam, że jak kogoś nie stać na wesele i zapraszanie gości to niech tego nie robi i zrobi małe przyjęcie. Byłam na weselu na drugim końcu Polski, gdzie o tym, że mam zapłacić za nocleg, dowiedziałam się rano. To było żenujące i zostawiło niesmak, mimo że wesele było bardzo udane.
    Wesele to dla mnie przyjęcie, które ma uświetnić najważniejszy dzień w życiu i nie ma co liczyć na „Zarobek”. Albo wydajemy na wesele ciężko zarobione pieniądze albo nie wydajemy i robimy małe przyjęcie. Nie można mieć ciastka i zjeść ciastka.
    Ja sama przygotowuję się do własnego wesela i nie do pomyślenia jest dla mnie, żeby żądać od gości zapłaty za nocleg. Zapraszamy tyle osób, na ile nas stać.

Skomentuj

