Czy kobiecie wypada obchodzić urodziny?

Takie pytanie zadała Pani Justyna: Zastanawiam się, czy damie wypada obchodzić urodziny? Dawniej nigdy nie poruszało się tematu wieku w odniesieniu do kobiet. Obchodzono wyłącznie imieniny – katolickie święto patrona i jednocześnie pamiątki chrztu św. Obecnie protestancki zwyczaj obchodzenia rocznicy urodzin tak się upowszechnił, że nikogo nie dziwi pani obchodząca np. swoje 50 czy 60 urodziny. Mnie to wydaje się niestosowne. W przypadku młodych kobiet może to nie razi, ale i tak uważam, że takie uroczystości nie mają „klasy”. Czy zasady sv w jakiś sposób odnoszą się do tego problemu.

Kwestia obchodzenia urodzin to kwestia obyczajowa. Nie należy to do polskiego obyczaju i stąd kontrowersje. Chyba należałoby ten fakt brać pod uwagę i nie płynąć z prądami mody. Przyjecie można przecież zrobić z innej okazji, np. jakiegoś swojego sukcesu.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Przyjęcia, Savoir vivre na co dzień, Życie towarzyskie i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

6 odpowiedzi na „Czy kobiecie wypada obchodzić urodziny?

  1. Ania pisze:

    Pragnę zwrócić uwagę, iż na Śląsku obchodzi się urodziny. Mieszkam od urodzenia w okolicach Katowic i nigdy nie obchodziłam imienin, ani też nie byłam na takie zaproszona. Warto pamiętać, że nie jest to moda, ale wiekowa odmienność zwyczaju śląskiego od polskiego.
    Pozdrawiam serdecznie
    Ania

  2. Alicja pisze:

    Panie Doktorze, czy mogę się przypomnieć ze swoim pytaniem z 07.05, dotyczącym zapraszania do siebie osób podwożących/odprowadzających nas do domu? Ostatnio znowu miałam podobną sytuację i znowu nie byłam pewna, jak się zachować. Byłoby mi bardzo miło, gdyby udało się Panu odpowiedzieć. Pozdrawiam!

  3. nakreche pisze:

    Szanowny Panie,
    Idę do przyjaciela na urodziny. Upominek jest wirtualny i zapisany odręcznie na ozdobnej kartce włożonej do koperty. Przed opisem upominku napisałem datę urodzin przyjaciela, która wypada na 3 dni przed wydawanym przez niego przyjęciem i wręczeniem prezentu. Czy postąpiłem właściwie anty-datując kartkę, czy należało wpisać datę wręczenia prezentu, czy może datę urodzin?
    Pozdrowienia,
    RU

  4. Panu „nakrechę”: datę urodzin.

  5. Pani Ani: dziękuję za tę uwagę. Faktycznie zapomniałem o Śląsku.

  6. C.J. pisze:

    Nie tylko na Śląsku tak jest. Na Pomorzu również obchodzi się urodziny. Obchodzenie imienin jest domeną ludzi, którzy na Pomorze przyjechali zaraz po wojnie.

Skomentuj

