Powitanie z osobami publicznymi

Ten problem zgłosiła Pani Zuzanna: Mam pytanie odnośnie zasad powitania. Jestem młodą, 23-letnia kobietą i jako dziennikarka jeżdżę na posiedzenia parlamentu, żeby nagrywać krótkie wywiady radiowe z posłami i senatorami. W związku z tym nasuwa mi się pytanie: jak powinnam się zachować w momencie powitania? Czy kiedy przychodzi poseł znacznie starszy wiekiem ode mnie, to powinnam czekać aż sam wyciągnie dłoń na powitanie? Jak to wygląda w relacji z młodszymi posłami oraz posłami kobietami?

W precedencji jest taka kategoria „osoba publiczna”. Jest to kategoria najwyższa. Zaliczają się do niej posłowie. Oni są zatem zawsze ważniejsi. To oni zatem pierwsi wyciągają rękę na powitanie.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Precedencja. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Powitanie z osobami publicznymi

  1. em pisze:

    Szanowny Panie Doktorze,
    Bardzo proszę Pana o poradę odnośnie stroju oraz zachowania na pogrzebie ojca mojego chłopaka. Nie należę rzecz jasna do rodziny, nie jestem jeszcze narzeczoną. Czy muszę byc ubrana cała na czarno (czy dozwolony byłby granat, ciemna szarosc)? Czy obowiązuje mnie noszenie żałoby przez jakiś okres? Czy na pogrzebie powinnam isc z najbliższą rodziną zmarłego? Będę wdzięczna za poradę, to ważna i pilna kwestia dla mnie.

Skomentuj

