Ubiór i zachowanie na pogrzebie ojca przyszłego narzeczonego

Ten problem zgłosiła pani „M”: Bardzo proszę Pana o poradę odnośnie stroju oraz zachowania na pogrzebie ojca mojego chłopaka. Nie należę rzecz jasna do rodziny, nie jestem jeszcze narzeczoną. Czy muszę być ubrana cała na czarno (czy dozwolony byłby granat, ciemna szarość)? Czy obowiązuje mnie noszenie żałoby przez jakiś okres? Czy na pogrzebie powinnam iść z najbliższą rodziną zmarłego? Będę wdzięczna za poradę, to ważna i pilna kwestia dla mnie.

Formalnie rzecz biorąc strój powinien być tylko „spokojny”. Jeśli jednak Pani „M” założy czarny strój i czarne rajstopy na pewno zostanie to bardzo dobrze przyjęte przez rodzinę chłopka. O tym, w którym miejscu konduktu żałobnego ma Pani „M” iść niech zadecyduje chłopak po konsultacji z resztą rodziny. Ludzie w takich momentach są bardzo wyczuleni i najlepiej to precyzyjnie uzgodnić, by nikt nie miał pretensji i nie czuł się zraniony.
Pani „M” nie obowiązuje, oczywiście, noszenie żałoby.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pogrzeb i żałoba. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Ubiór i zachowanie na pogrzebie ojca przyszłego narzeczonego

  1. em pisze:

    Panie Doktorze,
    Serdecznie dziękuję za odpowiedź.

  2. Agnieszka pisze:

    Chodziliśmy na pogrzeby zarówno partner u mnie i ja u niego i to było oczywiste ze ubieramy ciemne/czarne stroje, byliśmy potem na stypie. W gwoli wyjaśnienia pisze partner bo jest moim chłopakiem ale nie zamierzamy ślubu brać w ogóle .

Skomentuj

