Hotel – jeden z aspektów dbania o gości – rozmowy personelu

Gdy byliśmy w hotelu „Las Woda” uświadomiłem sobie po raz kolejny jak ważna jest jedna z podstawowych zasad komunikacji: mów w taki sposób, by słyszeli cię tylko ci, do których twoja wypowiedź jest skierowana.

Największym pogwałceniem tej zasady jest krzyczenie do kogoś kto oddalony jest o kilka czy kilkanaście metrów. Zawsze w takiej sytuacji trzeba podejść do danej osoby i powiedzieć jej to normalnym (lub nawet przyciszonym) głosem.

O przestrzeganie tej zasady musi dbać dobry hotel. Jego pracownicy nie mogą krzyczeć, bo zakłócają w ten sposób spokój gości. Przede wszystkim jednak nie mogą krzyczeć pod oknami hotelu w godzinach rannych (do 10,00), gdy część gości może jeszcze spać.

W hotelu „Las Woda” pracownicy krzyczeli do siebie (zarejestrowałem taki fakt kilkakrotnie) pod oknami hotelu pok. 9,000 i w pobliżu ogródka restauracji, w którym goście spożywali posiłek.

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Hotel, Recenzje i opisy hoteli. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Hotel – jeden z aspektów dbania o gości – rozmowy personelu

  1. Paweł pisze:

    Panie Doktorze, chciałbym zapytać kto pierwszy w hotelu powinien mówić „dzień dobry”, personel czy gość? Chodzi mi o sytuacje przy śniadaniu, badz przechodzeniu przy recepcji, czy też spotykanu personelu na korytarzu.

  2. bpawel pisze:

    Panie Doktorze, jak się zachować, kiedy wkraczamy do gabinetu np. dyrektora szkoły jako nauczyciel, rodzic, przedstawiciel handlowy (to chyba bez różnicy kto wkracza), a gospodarz nie proponuje nam zajęcia miejsca, chociaż sam siedzi za biurkiem. Nie chodzi tutaj o zamienienie dwóch słów, ale o kilku lub kilkunastominutową rozmowę na poważny temat.

    Należy wówczas samemu usiąść, czy stać i rozmawiać z siedzącym dyrektorem na stojąco (kiedy on siedzi)? Może należy zapytać, czy możemy usiąść? Miałem taką sytuację, poczułem się jak intruz lub ktoś niegodny, z kim nie warto nawet rozmawiać.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s