Powitanie z personelem w hotelu

Ten problem zgłosił Pan Paweł: Panie Doktorze, chciałbym zapytać kto pierwszy w hotelu powinien mówić „dzień dobry”, personel czy gość? Chodzi mi o sytuacje przy śniadaniu, bądź przechodzeniu przy recepcji, czy też spotykanie personelu na korytarzu.

Zasady powitania zawsze i wszędzie są takie same.

Wita się jako pierwszy ten kto wchodzi do pomieszczenia, przychodzi lub podchodzi do danego miejsca, w którym ktoś stoi lub siedzi.

Jeśli się przemieszczamy i spotykamy osoby również się przemieszczające pierwszy wita się ten, kto pierwszy zauważy drugą osobę. W hotelu personel powinien pierwszy zauważyć gościa. Ale jeśli mu się nie uda nie ma problemu.

Advertisements
Ten wpis został opublikowany w kategorii Hotel, Precedencja. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „Powitanie z personelem w hotelu

  1. czytelnik pisze:

    Proszę o autorytatywne potwierdzenie expressis verbis, że zasada jakoby pierwszy witał się grzeczniejszy, albo mniej ważny była błędna i SPRZECZNA Z ZASADAMI SAVOIR VIVRE.

  2. Kazimierz Krynicki pisze:

    A co z podawaniem ręki? Jeśli wchodzi osoba stojąca niżej w hierarchii do pomieszczenia, gdzie są osoby wyżej w hierarchii powinna tylko się ukłonić i czekać na podejście/wyciągnięcie ręki przez „wyższych stopniem” czy podchodzić i podawać rękę?

  3. Panu czytelnikowi: pierwszy wita się słownie ten kto pierwszy zauważy drugiego (ale i często grzeczniejszy)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s