Koperta z pieniędzmi w prezencie ślubnym

Ten problem zgłosił Pani podpisująca się jako Anima-Vilis: Dostaliśmy zaproszenie na ślub i wesele, które odbędzie się za dwa tygodnie. Państwo Młodzi jasno sprecyzowali w zaproszeniu, że proszą o prezenty pieniężne. Oczywiście w takiej sytuacji moglibyśmy wręczyć im kopertę z pieniędzmi oraz jakiś upominek, ale dręczy mnie następująca kwestia: W ten weekend sami wzięliśmy ślub, na który rzeczona para przybyła i wręczyła nam prezent dokładnie taki, jaki sama chciałaby dostać, czyli kopertę z pieniędzmi (choć tego nie oczekiwaliśmy i nie sugerowaliśmy takich prezentów). Wesela dzieli odstęp 2 tygodni. Obawiamy się, że jeżeli wręczymy im podobną kwotę, to będzie to wyglądało, jakbyśmy zwracali otrzymany prezent. Wolelibyśmy kupić jakiś upominek, ale to z kolei byłoby wbrew woli młodej pary. Jak powinniśmy się zachować?

Ja bym dał im identyczną sumę i na dodatek jakiś gustowny prezent (jego wartość dowolna). To było działanie zgodne z ich życzeniem oraz wyrażenia w nasz sposób naszej sympatii i tego, że dobrze życzymy młodej parze.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Ślub i wesele. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „Koperta z pieniędzmi w prezencie ślubnym

  1. Adrian pisze:

    Otóż mam problem. Zaprosilem koleżanke na półmetek lecz jednak stwierdziłem że wolę iść sam. Mam pytanie jak w sprytny i kulturalny sposób przeprosić ja i wymigac się :/ Niestety ona już zgodziła się i mam mały problem 😦

  2. mariusz pisze:

    Co w sytuacji gdy nastaje pora obiadowa rodziny, która wraca ze szkoły/pracy i już zasiadają wszyscy do stołu a przychodzi niezapowiedziany gość i nie mamy dla niego porcji? Jak powinniśmy się zachować

  3. Panu Mariuszowi: wydzielić dla niej porcję.

Skomentuj

