W kwestii windy i zagadywania przez obcych

Ten problem zgłosiła osoba podpisująca się jako DK: Chciałbym zapytać o Pana punkt widzenia na dwie następujące sprawy. Załóżmy, że w pracy wychodzę z pokoju i zmierzam w stronę windy (są dwie obok siebie). Spotykam kolegę z pracy, z którym nie łączą mnie żadne większe stosunki, który oczekuje (sam) na przyjazd jednej z nich. Czy w tej sytuacji wezwanie przeze mnie drugiej windy (która de facto jest szybsza) i „samotny” może zostać odebrane jako próba zignorowania kolegi?
Drugie pytanie. Zaczepiła mnie na ulicy para nieco starszych ode mnie ludzi, która dopytywała się o lokalizację kilku budynków w kampusie. Grzecznie wytłumaczyłem co się gdzie znajduje ale owe osoby zaczęły mnie wypytywać o to czy pracuję na danej uczelni. Zmierzając w stronę jednego z budynków owa para udała się za mną zamieniając jeszcze ze mną kilka słów. Przyznam się szczerze, że poczułem się dość niezręcznie, gdy przyszedł moment wejścia do budynku. Nie wiem czy powinienem powiedzieć „do widzenia” lub „przepraszam”. Nie specjalnie czuję się komfortowo w sytuacji w której obcy mi ludzie zatrzymując mnie, po czym po udzieleniu im informacji próbują nawiązać jakiś dialog.

Co do windy. Nie ma tu problemu, chyba, że kolega jest szczególnie drażliwy. Warto zatem z uśmiechem wypowiedzieć jakieś zdanie wyjaśnienia typu: „Ta jest szybsza”.

Druga sprawa. „Do wiedzenia” jest wskazane. Od takich ludzi można się „oderwać” ostro przyspieszając i mówiąc: „przepraszam. Spieszę się Dio widzenia”.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Savoir vivre na co dzień. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

