Problemy z teściową

Zgłosiła je Pani Monika: Mam problem z teściową – moje życie z nią to pasmo udręk. Oczernia mnie, ma na mnie przezwisko, którym się posługuje za moimi plecami, opowiada kłamstwa o mnie każdemu, kto chce jej słuchać. Rozmawiałam z nią na ten temat, ale wszystkiego się wyparła. Mój mąż nie chce zrywać z nią kontaktu. Co na to savoir vivre?

Z takiej sytuacji jest tylko jedno wyjście: jak najmniej kontaktów, jak najbardziej oficjalne, grzeczne i dyplomatyczne stosunki.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Savoir vivre na co dzień. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Problemy z teściową

  1. Mateusz pisze:

    Panie Doktorze,

    Przeszukiwałem Pańskiego bloga (swoją drogą świetnego – już nie raz pomógł mi w wielu przypadkach), lecz nie byłem w stanie znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Pisząc list, w prawym górnym rogu wpisujemy miejsce zamieszkania i datę, a podpisujemy się na dole po prawej stronie.

    Jak należy jednak zrobić w przypadku kartki okolicznościowej, np. urodzinowej? Zdarza się przecież, że na przyjęcie idziemy wcześniej/później, a kartkę wręczamy własnoręcznie. Najczęściej kartki te składane są w pół tak, że życzenia znajdują się po otwarciu na prawej stronie. Gdzie, w jakiej kolejności i z jaką datą powinniśmy więc to zapisać? Dostępnych (choć nie twierdzę że poprawnych) możliwości jest przecież kilka:
    1) lewy dolny róg, miejscowość i data okoliczności,
    2) lewy dolny róg, miejscowość i data napisania kartki,
    3) jak wyżej, ale w prawym rogu,
    4) w prawym górnym rogu miejscowość i data kartki, w prawym/lewym dolnym rogu miejscowość i data okoliczności.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

Skomentuj

