Grill i savoir vivre

Ten problem zgłosiła osoba podpisująca się jako J. W.: A ja mam takie pytanie: pisząc o życiu towarzyskim ogólnie wspomniał Pan kiedyś na tym blogu, że tzw. grill to „karykatura przyjęcia ogrodowego”. Nikt nie rozwinął tego tematu, a ja chciałbym Pana zapytać dlaczego Pan tak uważa? Czy „grilla” nie można zorganizować w zgodzie z zasadami s-v, czy jest on z założenia z nimi sprzeczny?

Sam grill jak i serwowane z niego potrawy mają charakter ludowy. Przyjęcie ogrodowe dopuszcza potrawy z rusztu, ale tylko te szlachetne i raczej przygotowywane prze „obsługę” a nie samych gospodarzy.

Przyjęcie ogrodowe różni się od przyjęcia we wnętrzach niewiele. Oczywiście występuje na nim trochę większy „luz” tak w strojach jak i pewnych zachowaniach, ale różnice nie są takie wielkie.

Grill to może być tylko bardzo prywatne spotkanie wśród bliskich jeśli oczywiście ktoś gustuje w tego typu rozrywkach.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Przyjęcia. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

7 odpowiedzi na „Grill i savoir vivre

  1. Anatol pisze:

    Panie Doktorze mam „dziwne” pytanie. W zeszłą sobotę byłem razem z żoną na weselu młodszego kuzyna. Po wyjściu z kościoła i przemieszczeniu się pod dom weselny (odległość około 7 km – pojechaliśmy swoim samochodem), przed wjazdem na parking tego domu stał elegancko ubrany młody mężczyzna a obok niego barczysty ochroniarz. Ten młody mężczyzna sprawdzał WSZYSTKIM zaproszenia na wesele oraz dokumenty tożsamości. Jeśli ktoś nie miał, kontaktował się z rodzicami panny młodej (oni organizowali wesele) i dopytywał, czy na pewno takiego gościa można wpuścić. Wielu gości osób było zdegustowanych, w tym moja żona, mnie to po prostu rozbawiło. Pokazałem prawo jazdy, moja żona dowód, zaproszenia a pan nas serdecznie zaprosił do środka (najpierw do zaparkowania samochodu na terenie domu). Samo wesele przebiegało bez zakłóceń. Jak by Pan ocenił taką sytuację? I sprawa druga ogólniejsza: jak zasady SV odnoszą się do kontroli zaproszeń na różne okazje? Bo przecież poza weselami, są np. bale czy przyjęcia z imiennymi zaproszeniami, czasami w placówkach dyplomatycznych czy wśród ważnych gości. Jak organizator powinien postępować, aby pilnować czy wchodzą osoby wyłącznie do tego uprawnione?

  2. Daniel Kędra pisze:

    Panie Doktorze,

    Będąc przy ludyczności potraw z „grilla” chciałbym zapytać w jaki sposób spożywać inne dania z tej kategorii a mianowicie tzw. zupy z wkładką? Grochówka z dużym kawałkiem kiełbasy czy kwaśnica z całym żeberkiem coraz częściej pojawiają się w menu wielu restauracji – jak sobie z tą wkładką poradzić? W tym miejscu rodzi się następne pytanie, jak takie dania powinny być serwowane – jakie sztućce należy podać, czy zastawa powinna być uzupełniona o jakieś dodatkowe elementy? Byłbym rad z odpowiedzi.

    Z poważaniem,
    Daniel Kędra

  3. Lucyna pisze:

    Wczoraj się spotkałam z nowym wymiarem mody „zamiast kwiatów”. Na klepsydrze było napisane „Zamiast kwiatów prosimy o datek na organizację do walki z rakiem”. Jestem jeszcze w stanie pojąć, że para młoda „rezygnuje” z bukietów przeznaczonych dla siebie, ale żeby zmarłemu żałować kwiatów? Tego ostatniego, tak pięknego gestu wyrazającego uczucia, jakim jest złożenie kwiatów na grobie?

  4. bpawel pisze:

    Panie Doktorze, chciałbym zapytać o relacje damsko-męskie w życiu zawodowym. Czy kobieta, która współpracuje z mężczyzną na podobnym szczeblu i będąca w podobnym wieku, powinna oczekiwać podobnego traktowania, jak w życiu prywatnym? W jakim stopniu? Np. otwieranie drzwi kobiecie-współpracowniczce wydaje się dość oczywiste i nie ma z tym problemu, ale co w przypadku np. przenoszenia cięższych przedmiotów do samochodu? Co w przypadku wkraczania kobiety do pomieszczenia (czy mężczyźni wstają?)? Co w przypadku pierwszeństwa w wybieraniu projektów lub dostępu do jakichś dodatkowych benefitów, dóbr? Czy należy przymykać oko na kobiece dąsy i kaprysy tak, jak w życiu prywatnym?

    Zależy mi na Pana pomocy. Dziękuję i serdecznie pozdrawiam.

  5. Mari pisze:

    Mój komentarz dotyczy całkiem innego tematu. Mianowicie chodzi o dotykanie brzucha ciężarnej. Jestem na początkowym etapie, więc poza rodziną i znajomymi nikt nie wie o tym fakcie, bo brzucha jeszcze nie widać. Słyszałam o sytuacjach, gdy obcy ludzie, np. starsze panie bezceremonialnie macają brzuchy ciezarnych kobiet. Póki co tego nie doświadczyłam i mam nadzieję nie zetknąć się z tak niestosownym zachowaniem. Mnie jednak martwi sytuacja, gdy teściowa, z którą mam dobre stosunki, niemal rzuca się do mojego brzucha, aby się ‚przywitać’. Wiem, że ona się cieszy na wnuka, mnie to jednak bardzo krępuje, brzuch to dość intymna część ciała, więc dlaczego fakt bycia w ciąży ma uprawniac do takich zachowań? Dotykane jest moje ciało a nie dziecko. profilaktycznie zakrywam dlonmi brzuch, staram się uciąć powitania i jak najszybciej się wywinąć, ale nie chcialabym zepsuć stosunkòw z teściową.

  6. Pani Mari: w savoir vivre obowiązuje prosta i wszechobecna zasada: nie dotykamy innych (tym bardziej w brzuch)

  7. taka sobie zuzia pisze:

    Chciałabym skierować kilka słów do Pani Mari.
    Bardzo dobrze Pani robi chroniąc swoje dziecko!
    Proszę wytłumaczyć Teściowej, że ‚zabawy’ brzuchem mogą doprowadzić do tego, że Babcia nie będzie przyszła, tylko potencjalna. Wszelkie nadużywanie dotykania, głaskania, uciskania może pobudzić macicę do skurczy, a w skrajnych przypadkach wywołać przedwczesny poród. Ciąża powinna być czasem radosnego oczekiwania, a nie czasem leżenia w szpitalu i odliczania w niepokoju każdego dnia. Szpitale w Polsce są otwarte. Teściowa w każdej chwili może wejść na oddział patologii ciąży i porozmawiać sobie na ten temat nawet z samym ordynatorem.
    Życzę Pani książkowo-podręcznikowej ciąży, bezproblemowego rozwiązania i zdrowego maleństwa, które będzie rosło Rodzicom na pociechę!
    Pozdrawiam

Skomentuj

