Jak traktować swoja mamę?

Ten problem zgłosiła Pani Marzena:Panie Doktorze, mam pytanie w kwestii precedencji. Razem z mężem i dziećmi mieszkamy również z moją mamą. Podczas wspólnych posiłków, które przygotowuję, proponuję potrawy najpierw mamie (czy słusznie, bo jednak jako rodzicielce należy się jej chyba większy szacunek?). Natomiast mam problem w większym gronie. Wczoraj np. gościliśmy jej siostrę z mężem (siostra bliżej mojego wieku niż mojej mamy). Komu najpierw podaję: mamie czy jej siostrze (jako gościowi). Kto w takiej sytuacji jest ważniejszy? Czy obowiązuje zasada starszeństwa, czy ważniejszy jest gość?

Zasada jest w savoir vivre prosta: matka jest zawsze najważniejsza.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Precedencja. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Jak traktować swoja mamę?

  1. Lucyna pisze:

    Chciałabym dorzucić kamyczek do ogródka „Zamiast kwiatów prosimy o”. Dziś zwróciłam uwagę na klepsydrę, na której było napisane „Zamiast kwiatów prosimy o datek na organizację do walki z rakiem”. Czy ludzie się kiedykolwiek nauczą, że te kwiaty się im nie należą i że nie mogą sobie dowolnie dysponować środkami w portfelach innych?

Skomentuj

