Dzierganie na drutach po świątecznym obiedzie

Ten problem sygnalizuje Pani Maria: Byłabym bardzo wdzięczna gdyby pomógł mi Pan rozwiązać pewien problem. Otóż bratowa mojej bratowej będąc na świątecznych przyjęciach w domu mego brata zawsze przy stole w jadalni jak skończy jeść wyciąga robótkę na drutach i dzierga. Jak sprawić aby, jeśli już musi, przeniosła się z jadalni do innego pokoju. Ja uważam takie zachowanie za lekceważenie państwa domu. Czy mam rację? Czy jestem w błędzie?

Dzierganie na drutach po świątecznym posiłku normalne nie jest i może zostać odczytane jako lekceważenie gospodarzy. Trzeba jednak brać pod uwagę charakter i osobowość bratowej. Tak między nami można by ją nazwać „dziwadło”. Dziwadła nikogo nie obrażają. Są po prostu dziwadłami. W wielkim świecie savoir vivre mówi się o takim kimś, że jest ekscentryczny i mu się wybacza. Jeśli to nas irytuje możemy zastosować jakiś taki wybieg, by nie urazić tego kogoś. Możemy np. zrobić słaby światło w jadalni a silne w drugim pokoju i zaproponować przejście do tego drugiego pokoju – „bo tam jest lepsze światło”.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Święta i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

