Czy można do szefa mówić „ty”, czy szef może do nas mówić przy gościach „ty”?

Ten problem zgłosiła Pani Katy: W mojej pracy prawie wszyscy jesteśmy na „ty”. Ostatnio mój młodszy kolega został naszym przełożonym. Zwraca się nas nadal na „ty”, również w sytuacjach oficjalnych. W związku z tym ja (i inni pracownicy) także w ten sposób zwracam się do niego, chociaż wiem, że nie powinnam. Jednak wydaje mi się niezręczną sytuacja (zwłaszcza niekomfortowa dla mnie), kiedy ja (kobieta) mówię do szefa per „pan” a on – młodszy mężczyzna – mówi do mnie na „ty”. Stosunki między nami są bardzo dobre, prawie przyjacielskie, dlatego myślę, że może szef chce pokazać „na zewnątrz”, że ma w swoim dziale dobrą atmosferę. Jednak odczuwamy pewną niewłaściwość sytuacji wobec osób będących kontrahentami i klientami. Jak się zachować?

Przy osobach z zewnątrz powinno się w takiej sytuacji mówić do szefa „pan” (”panie prezesie”, „panie dyrektorze”), a on powinien mówić do pracowników „pani/pan”.

Gdy w firmie nie ma nikogo obcego można mówić na „ty”.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Etykieta biznesu (nstytucji), Tytułowanie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Czy można do szefa mówić „ty”, czy szef może do nas mówić przy gościach „ty”?

  1. Mateusz pisze:

    Jestem tego samego zdania. Zachowanie przy osobach z zewnątrz powinno pokazywać szacunek, w samej pracy to bez znaczenia.

Skomentuj

