Jak tytułować brata wujka?

Ten problem zgłosiła Pani Agnieszka: Mam taką zagwozdkę. Jak poprawnie należy zwracać się do rodzeństwa cioci czy wujka – oni weszli do rodziny przez ślub (ślub rodzeństwa naszych rodziców), zarówno ukochany jak i ja mamy właśnie takie osoby w rodzinie . Nikt nam nie mówił jak należy sie zwracać do tych osób .
Ukochany do siostry cioci zwraca się ciociu, może sama zaproponowała taką formę, a może tak się przyjęło.
Ja przeszłam bezpiecznie i staram się unikać bezpośrednich zwrotów ale mówię do brata wujka – pan. Mój tata nie wiedział co mi odpowiedzieć i powiedział „chyba pan”.
Niedługo jest ślub w mojej rodzinie, na którym będę musiała przedstawić rodzinie ukochanemu – To jest Pan X, brat wujka x?

Należy te osoby nazywać wujkiem i ciocia.

Te sprawy wyjaśnia dobrze Wikipedia:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Relacja_rodzinna#Linia_prosta_pokrewie.C5.84stwa

Ten wpis został opublikowany w kategorii Tytułowanie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

