Czy błąd przy zapraszaniu na wesele?

Pani Ilona napisała: Mój narzeczony dostał zaproszenie od brata na swoje wesele wraz z osobą towarzysząca. Dodam, że jestem z nim już od 5 lat więc nie jestem im obca, doskonale mnie znają. Czuje się totalnie pominięta i urażona jednak mój facet nie do końca to rozumie. Nie chce iść na uroczystość, na której jak widać nie jestem mile widziana. Co zrobić w takiej sytuacji Zwrócić uwagę młodej parze? Nie pomyślą sobie o mnie, że czepiam się szczegółów?

Brat narzeczonego Pani Ilony postąpił prawidłowo z punktu widzenia etykiety.

Zaproszenia na wesele kieruje się do małżeństw lub oficjalnie zaręczonych, albo do pojedynczych osób i zaprasza się je z osobami towarzyszącymi.

Jeśli nie ma oficjalnego narzeczeństwa nie ma oficjalnej wiedzy o tym, że ktoś występuje w parze, wszystko może się zdarzyć a zapraszający może o tym nie wiedzieć i nie może w zaproszeniu wymieniając nazwisko drugiej osoby narzucać mężczyźnie partnerki w zaproszeniu.

Brat narzeczonego Pani Ilony mógł w oddzielnym zaproszeniu zaprosić Panią Ilonę jeśli są blisko. Jeśli jednak nie zna Pani Ilony lub zna ją z widzenia nie miał takiego obowiązku.

Nie znam do końca sytuacji i relacji pomiędzy poszczególnymi osobami trudno mi ostatecznie rozstrzygać, ale zakładam, że nie było tu żadnych złych intencji i trzeba o swoich negatywnych emocjach po prostu zapomnieć.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Ślub i wesele. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „Czy błąd przy zapraszaniu na wesele?

  1. Jan pisze:

    Dzień dobry,
    Chciałbym się dowiedzieć, czy jest Panu może znana książka „Gentleman. Mam zasady”? Książka ta, jak również Pańska działalność blogowa, są dla mnie w tej chwili najwyżej cenionymi i rzeczowymi miejscami do zgłębiania świata savoir vivru. Niezmiernie pragnę poznać Pański stosunek i fachową ocenę wobec owego dzieła.
    Pozdrawiam serdecznie, Jan

  2. Panu Janowi: nie znam tej książki. Ostatnio zaniedbałem się w śledzeniu literatury przedmiotu.

  3. Jan pisze:

    W takim razie gorąco zachęcam Pana do nadrobienia zaległości. Książka ma charakter przełomowy. Warto dodać, że jest polecana przez Tomasza Orłowskiego, autora Protokołu dyplomatycznego.

Skomentuj

