Co zrobić jeśli ktoś nie chce z nami przejść na „ty”?

Pani Weronika pisze: Mam 43 lata, proponuję młodszej (25 lat) koleżance niższej hierarchią przejście na Ty. Podejmuję próbę trzykrotnie, ponieważ ze wszystkimi w pracy jestem na Ty.
Niestety, osoba cały czas mówi do mnie Pani.
Czy powinnam zacząć mówić do niej Pani ? Nie podoba mi się, kiedy młodszy mówi Pani, a starszy przechodzi na Ty. Tutaj jednak, odbieram to jako narzucenie swojego stylu. Byłaby to jedyna osoba w pracy, do której mówię na Pani.

Ta Pani nie narzuca Pani Weronice swojego stylu. Ta Pani trzyma się etykiety (pragnie dystansu). Jeśli nie chce przejść na „ty” trzeba by to uszanować i tylko jej mówić „pani”.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Tytułowanie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Co zrobić jeśli ktoś nie chce z nami przejść na „ty”?

  1. Jan pisze:

    Bardzo dobra porada. Mam 32 lata i nie przechodze na Ty z osobami starszymi czy przełożonymi badz podwładnumi starszymi ode mnie. To mi sie w głowie nie miesci. Jak do 45 letniej kobiety mialbym mowic na Ty. Horror. Czesto obserwuje jak takie osoby to wrecz wymuszaja, akcentuja, „ale jestem Ania, mowmy sobie na Ty” a w zyciu ! Jestem tak wychowany, ze to dla mnie powazny bład.

  2. Arleta pisze:

    Do Pana Jana.
    Ma Pan właściwą zasadę trzymania dystansu, jednakże, proszę zwrócić uwagę na fakt, że obie panie łączy relacja służbowa, nie zaś prywatna. Co za tym idzie, jeśli w firmie panuje zwyczaj bycia na ty, to młodsza koleżanka postępuje nietaktownie wyłamując się z tego zwyczaju.

Skomentuj

