Kto jest ważniejszy: sześćdziesięcioletni mężczyzna czy dwudziestopięcioletnia kobieta?

Ten problem zgłosił Pan Tomek K.:Mam pewien problem, który nurtuje mnie od lat.
Wyobraźmy sobie, że do drzwi podchodzą na raz 25 letnia kobieta i 60 letni mężczyzna. Czy mężczyzna z racji wieku może pierwszy przejść przez drzwi? Czy jest tutaj jakaś reguła, którą np.
.Anglicy czasem stosują „Beauty AFTER Age”?

Ten problem ma dwa rozwiązania.

W świetle procedencji mężczyzna będzie osobą ważniejszą.

Jeśli jednak ten mężczyzna będzie szarmancki przepuści kobietę.

Oba zachowania są prawidłowe.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Precedencja. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Kto jest ważniejszy: sześćdziesięcioletni mężczyzna czy dwudziestopięcioletnia kobieta?

  1. natalinkaa pisze:

    Pozwolę sobie mieć odmienne zdanie- otóż na kursie savoir vivre na uczelni dowiedziałam się, że kryterium płci jest zawsze przed kryterium wieku. Podobno stawianie starszym mężczyzn „przed” młodymi kobietami jest spuścizną po czasach PRLu i nie ma nic wspólnego z etykietą.

  2. bpawel pisze:

    Szkoda, że pominął Pan moje pytanie dot. Halloween, które zadałem w publikacji odnośnie „domu savoir-vivre”. Czy ta kwestia nie jest ciekawa z punktu widzenia savoir-vivre?

  3. Patrycja pisze:

    Witam! Ja piszę w zupełnie innej sprawie, jednak pozwoliłam sobie tutaj właśnie umieścić moje pytanie, ponieważ to nowy wpis. Zbliża się Boże Narodzenie, jakie dekoracje z klasą, poleciłby Pan? Rozumiem, że należy się wystrzegać sztucznych choinek i plastikowych bombek, ale czy na coś jeszcze uważać?

  4. poczatkujaca dama pisze:

    Panie Doktorze, w omawianej tyle razy kwestii precedencji i podawania reki, mam podobny problem. Zegnalam sie z klientami w moim biurze (czyli ja bylam „gospodarzem”?). Klienci: kobieta okolo czterdziestu lat (tez jestem kobieta, kilka lat mlodsza) i mezczyzna, jej ojciec, na oko siedemdziesiecioletni; oboje w tym samym momencie wyciagaja do mnie reke, po chwili wahania podalam ja najpierw starszemu panu ale nie wiem, czy nie byl to blad? Moje wahanie zostalo zauwazone i ogolnie skwitowane usmiechem, sytuacja choc niezreczna rozwiazala sie w sympatyczny sposob i chyba nikt nie poczul sie urazony, ale chcialabym wiedziec czy postapilam wlasciwie.

Skomentuj

