Dekoracja klasy na Boże Narodzenie

Pani Patrycji: Zbliża się Boże Narodzenie, jakie dekoracje z klasą, poleciłby Pan? Rozumiem, że należy się wystrzegać sztucznych choinek i plastikowych bombek, ale czy na coś jeszcze uważać?

To jest święto chrześcijańskie i unikanie chrześcijańskich symboli (oraz wprowadzanie symboli niechrześcijańskich) jest irracjonalnym nieporozumieniem podyktowanym często przez skrajnie rozumianą tzw. polityczna poprawność.
Nikogo nie obrazimy przez symbole chrześcijańskie (jesteśmy w kraju o tradycji katolickiej i każdy musi to przyjąć do wiadomości).
Możemy zaś obrazić wiele osób, gdy umieścimy na choince symbole niechrześcijańskie np. gwiazdę pięcioramienną (powinna być ośmioramienna) czy Mikołaja w czapeczce krasnala (św. Mikołaj to był biskup).

Ten wpis został opublikowany w kategorii Savoir vivre na co dzień, Święta. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

8 odpowiedzi na „Dekoracja klasy na Boże Narodzenie

  1. H. P. pisze:

    Mam 17 lat. Ostatnio moja mama nie pozwoliła mi odwiedzić po południu mojego kolegi (18 lat) i zjeść z nim obiadu, ponieważ uważa, że „to nie wypada, żeby dziewczyna szła do domu chłopaka” – według niej to przekroczenie „pewnych zasad”. Co Pan o tym myśli?

  2. PPaweł pisze:

    Nie ma to oczywiście żadnego związku z ubieraniem choinki, ale przyszła mi do głowy taka kwestia: jak zapatruje się Pan na używanie w korespondencji elektronicznej emoticonów?

  3. Telima pisze:

    Proszę poprawić nazwę święta w tytule.
    Czy odpowiedź jest na temat? Nie było o kwestie chrześcijańskie, ale jakościowe chyba?

  4. Telima pisze:

    No i chodzi chyba o dekoracje z klasą, wysokiej jakości, zgodne z s-v, a nie klasy (sali szkolnej).

  5. Konrad pisze:

    Szczęść Boże!

    Mam do Pana pytanie. Otóż moja narzeczona przeczytała w książce Baronowej Nadine de Rothschild, „Savoir-vivre XXI wieku. Sztuka pięknego życia” jakoby panna młoda do ślubu powinna założyć cieliste pończochy. Stąd ciekaw jestem jak wygląda ta sprawa w oparciu o szerszą wiedzę. Czy powszechnie zakładane pończochy w kolorze białym to słuszna decyzja? Czy też Baronowa ma racje w swoim stwierdzeniu?

  6. Konrad pisze:

    Szczęść Boże!

    Mam do Pana pytanie. Otóż moja narzeczona przeczytała w książce Baronowej Nadine de Rothschild, „Savoir-vivre XXI wieku. Sztuka pięknego życia” jakoby panna młoda do ślubu powinna założyć cieliste pończochy. Stąd ciekaw jestem jak wygląda ta sprawa w oparciu o szerszą wiedzę. Czy powszechnie zakładane pończochy w kolorze białym to słuszna decyzja? Czy też Baronowa ma racje w swoim stwierdzeniu?

    Z poważaniem,
    Konrad Janduła.

  7. Gandalf Szary pisze:

    kto przychodzi, ten sie wita, a kto ostatni się żegna?

  8. Telima pisze:

    Powtórzę komentarz: IMHO pytanie dotyczy o ozdoby z klasą, czyli gustowne, zgodne z s-v, a nie strojenie klasy=sali szkolnej.

Skomentuj

